Show simple item record

dc.contributor.authorCisneros-Cohernour, Edith J.
dc.contributor.authorStake, Robert E.
dc.date.accessioned2014-09-18T08:53:57Z
dc.date.available2014-09-18T08:53:57Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.citationRIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 7.2 (2014): 209-214es_ES
dc.identifier.issn1989-0397es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/661856
dc.description.abstractIn this article, we use the findings of a study conducted in a university in the southeast of Mexico to examine strengths and limitations of portfolios to assess formatively the quality of teaching. The research is part of the study: Model for the Development and Evaluation of Academic Competencies, involving researchers from six Mexican universities. Findings of the study indicate that the use of portfolio allowed faculty members to collect evidence of the quality of their work, analyze their classroom instruction and began to involve in a dialogue for improving teaching.en_US
dc.description.abstractEn este artículo, usamos los resultados de un estudio que se lleva a cabo en una Universidad del sureste de México para examinar las fortalezas y limitaciones de los portafolios para evaluar de manera formativa la calidad de la docencia. La investigación es parte del estudio: Modelo para el Desarrollo y Evaluación de Competencias Académicas e involucra a investigadores de seis universidades Mexicanas. Los resultados de la investigación indican que el uso del portafolio permitió a los docentes colectar evidencia sobre la calidad de su trabajo, analizar su práctica en el aula y comenzar a involucrarse en un diálogo para mejorar la docencia.es_ES
dc.format.extent6 pag.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoengen_US
dc.publisherRed Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)es_ES
dc.relation.ispartofRIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativaes_ES
dc.subject.otherPortafolioes_ES
dc.subject.otherEvaluación de la enseñanzaes_ES
dc.subject.otherEducación Superiores_ES
dc.titleA research experience using portfolios for assessing college teachingen_US
dc.title.alternativeUna experiencia de investigación utilizando portafolios para evaluar la docencia universitariaes_ES
dc.typearticleen
dc.subject.ecienciaEducaciónes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.rinace.net/riee/numeros/vol7-num2e/art16.pdfes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage209es_ES
dc.identifier.publicationissue2es_ES
dc.identifier.publicationlastpage214es_ES
dc.identifier.publicationvolume7es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.rights.ccReconocimiento – NoComercial – SinObraDerivadaes_ES
dc.rights.accessRightsopenAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record