El PLE para la clase de italiano
Author
Iasci, PaolaPublisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la EducaciónDate
2015Citation
Tendencias Pedagógicas 25 (2015): 335-346ISSN
1989-8614Subjects
PLE (entorno personal de aprendizaje); PLN (red personal de aprendizaje); ITC; web 2.0; idiomas; EducaciónAbstract
El PLE es un recurso informal que alumnos y docentes de lenguas extranjeras
pueden implementar para ampliar la calidad y cantidad de exposición al idioma
objeto de estudio, expandir el aprendizaje, promover la autonomía y el Longlife
Learning. El uso de recursos web 2.0 y herramientas digitales permite
planificar, buscar las herramientas adecuadas, crear contenido y compartirlo a
través del web social. Entre los resultados más destacables están una mayor
socialización del grupo, la creación de una red personal de aprendizaje y la
adquisición de la competencia digital The PLE is an informal resource that foreign language students and teachers
can use to increase the quality and quantity of exposure to the language they
are studying. Thus they can expand their learning and this further promotes
independence and lifelong learning. The use of the resource web 2.0 and the
digital tools allows planning, searches, provides adequate tools to create
content and share these across social media networks. Among the most
notable results are the greater socialisation of a group, the creation of a
personal learning network and the aquisition of digital competence
Files in this item
Google Scholar:Iasci, Paola
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Clase obrera, intelectualidad y lucha armada: Análisis del 68 alemán e italiano
Almeida Díez, Adrián
2018-03-27 -
Dialectos italianos - Italiano: lengua románica conservadora
Menéndez Pidal, Ramón (1869-1968)
2018