TIC en el aula inglesa – ¿Huecos entre la política y la práctica?
Title (trans.)
ICT in the classroom - Gaps between policy and practice?Entity
UAM. Departamento de Filología InglesaPublisher
Universidad de CórdobaDate
2015Citation
Edmetic: revista de educación mediática y TIC 4.2 (2015): 29-50ISSN
2254-0059Editor's Version
http://www.uco.es/servicios/ucopress/ojs/index.php/edmetic/article/view/3961Subjects
Motivación; TIC; Currículo Nacional Inglés; Aprendizaje de lenguas; EducaciónRights
Copyright (c) 2015 EDMETICAbstract
En el aprendizaje de las lenguas extranjeras, obligatorio para estudiantes de 8 a 14 años según el Currículo Nacional Inglés, la necesidad de integrar la tecnología en los métodos de enseñanza ha sido evidente: “las escuelas deberían utilizar una gran variedad de recursos, incluyendo TIC, para acceder a la información y comunicarse en la lengua meta” (Departamento de Educación, 2007). El estudio muestra los motivos por los cuales los profesores hacen uso de la tecnología así como su impacto en la motivación del alumno. Descubre también una clara tendencia de usar TIC para presentar el idioma en lugar de para promover un aprendizaje autónomo y personalizado. Los alumnos expresan una satisfacción subjetiva ante la tecnología utilizada en el aula de lenguas modernas así como el deseo de hacer uso de dicha tecnología de una forma más independiente. La tecnología gira, según este estudio a pequeña escala, alrededor de la figura del profesor, quien se encarga de su uso, y son escasos los ejemplos de las posibilidades comunicativas de naturaleza autónoma descritas previamente. Las conclusiones derivan de los cuestionarios realizados por 60 estudiantes y (sus) 2 profesores, así como de las conversaciones con los profesores de dos escuelas públicas inglesas In foreign language learning, required by the government's National Curriculum for children in England aged 8 to 14, the integration of technology into teaching methodologies has been explicit: "schools should use a range of resources, including ICT, (Information and Communication Technology) for accessing and communicating information in the target language" (Deparment for Education, 2007). This reseach investigates the role of ICT in language learning inside two English classrooms -a primary and a secondary - in order to explore the nature of motivation in educational technology from both the student and teacher perspective. The study elicits teachers' reasons for deploying the technology along with their emphases on the motivational advantages of ITC. It finds a marked tendency to use ICT for presentational, rather than autonomous or personalised learning. Children express subjective satisfaction with tecnology deployed in language learning and a desire to operate the technology more independently. Teh techonology is, from this small scale study, tecaher-led and teacher-driven, with few instances of the more autonomous communication possibilities outlined above (Department form Education, 2007). Field research findings derive from questionnaires of 60 pupils and (their) 2 teachers, as well as semi-structured interviews with teachers in two mainstream English school settings
Files in this item
Google Scholar:Seeve-McKenna, Natalie
-
Whittaker Dovey, Rachel
-
Mckenna, Peter
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The clustering of galaxies in the SDSS-III Baryon Oscillation Spectroscopic Survey: baryon acoustic oscillations in the Data Release 9 spectroscopic galaxy sample
Anderson, Lauren; Aubourg, Eric; Bailey, Stephen; Bizyaev, Dmitry; Blanton, Michael; Bolton, Adam S.; Brinkmann, J.; Brownstein, Joel R.; Burden, Angela; Cuesta, Antonio J.; da Costa, Luiz A N; Dawson, Kyle S.; de Putter, Roland; Eisenstein, Daniel J.; Gunn, James E.; Guo, Hong; Hamilton, Jean Christophe; Harding, Paul; Ho, Shirley; Honscheid, Klaus; Kazin, Eyal; Kirkby, David; Kneib, Jean Paul; Labatie, Antoine; Loomis, Craig; Lupton, Robert H.; Malanushenko, Elena; Malanushenko, Viktor; Mandelbaum, Rachel; Manera, Marc; Maraston, Claudia; McBride, Cameron K.; Mehta, Kushal T.; Mena, Olga; Montesano, Francesco; Muna, Demetri; Nichol, Robert C.; Nuza, Sebastián E.; Olmstead, Matthew D.; Oravetz, Daniel; Padmanabhan, Nikhil; Palanque-Delabrouille, Nathalie; Pan, Kaike; Parejko, John; Pâris, Isabelle; Percival, Will J.; Petitjean, Patrick; Prada, Francisco; Reid, Beth; Roe, Natalie A.; Ross, Ashley J.; Ross, Nicholas P.; Samushia, Lado; Sánchez, Ariel G.; Schlegel, David J.; Schneider, Donald P.; Scóccola, Claudia G.; Seo, Hee Jong; Sheldon, Erin S.; Simmons, Audrey; Skibba, Ramin A.; Strauss, Michael A.; Swanson, Molly E C; Thomas, Daniel; Tinker, Jeremy L.; Tojeiro, Rita; Magaña, M. Vargas; Verde, Licia; Wagner, Christian; Wake, David A.; Weaver, Benjamin A.; Weinberg, David H.; White, Martin; Xu, Xiaoying; Yèche, Christophe; Zehavi, Idit; Zhao, Gong Bo
2012-12-21 -
The Transcription Factor Encyclopedia
Yusuf, Dimas; Butland, Stefanie L.; Swanson, Magdalena I.; Bolotin, Eugene I.; Ticoll, Amy; Cheung, Warren A.; Zhang, Xiao Yu Cindy; Dickman, Christopher T D; Fulton, Debra L.; Lim, Jonathan; Schnabl, Jake M.; Ramos, Oscar Henrique Pereira; Vasseur-Cognet, Mireille; de Leeuw, Charles N.; Simpson, Elizabeth M.; Ryffel, Gerhart U.; Lam, Eric; Kist, Ralf; Wilson, Miranda S C; Marco-Ferreres, Raquel; Brosens, Jan Joris; Beccari, Leonardo L.; Bovolenta, Paola; Benayoun, Bérénice A.; Monteiro, Lara J.; Schwenen, Helma D C; Grøntved, Lars; Wederell, Elizabeth D.; Mandrup, Susanne; Veitia, Reiner Albert; Chakravarthy, Harini; Hoodless, Pamela A.; Mancarelli, Michela Michela; Torbett, Bruce E.; Banham, Alison H.; Reddy, Sekhar P M; Cullum, Rebecca L.; Liedtke, Michaela; Tschan, Mario P.; Vaz, Michelle; Rizzino, Angie A.; Zannini, Mariastella Stella; Frietze, Seth; Farnham, Peggy J.; Eijkelenboom, Astrid P A M; Brown, Philip J.; Laperrière, David; Leprince, Dominique J.; De Cristofaro, Tiziana; Prince, Kelly L.; Putker, Marrit; Del Peso, Luis Del; Camenisch, Gieri; Wenger, Roland H.; Mikuła, Michał; Rozendaal, Marieke J.; Mader, Sylvie; Ostrowski, Jerzy; Rhodes, Simon J.; Van Rechem, Capucine; Boulay, Gaylor; Olechnowicz, Sam W Z; Breslin, Mary B.; Lan, Michael; Nanan, Kyster K.; Wegner, Michael; Hou, Juan; Mullen, Rachel D.; Colvin, Stephanie C.; Noy, Peter John; Webb, Carol F.; Witek, Matthew E.; Ferrell, Scott J.; Daniel, Juliet M.; Park, Jason; Waldman, Scott A.; Peet, Daniel J.; Taggart, Michael; Jayaraman, Padma Sheela; Karrich, Julien J.; Blom, Bianca; Vesuna, Farhad D.; O'Geen, Henriette; Sun, Yunfu; Gronostajski, Richard M.; Woodcroft, Mark W.; Hough, Margaret R.; Chen, Edwin; Europe-Finner, Nicholas; Karolczak-Bayatti, Magdalena; Bailey, Jarrod; Hankinson, Oliver; Raman, Venu; LeBrun, David P.; Biswal, Shyam S.; Harvey, Christopher J.; DeBruyne, Jason P.; Hogenesch, John B.; Hevner, Robert F.; Heligon, Christophe; Luo, Xin M.; Blank, Marissa C.; Millen, Kathleen J.; Sharlin, David S.; Forrest, Douglas; Dahlman-Wright, Karin; Zhao, Chunyan; Mishima, Yuriko; Sinha, Satrajit; Chakrabarti, Rumela; Portales-Casamar, Elodie; Sladek, Frances M.; Bradley, Philip H.; Wasserman, Wyeth W.
2012-03-29 -
nIFTy cosmology: comparison of galaxy formation models
Knebe, Alexander; Pearce, Frazer R.; Thomas, Peter A.; Benson, Andrew; Blaizot, Jeremy; Bower, Richard; Carretero, Jorge; Castander, Francisco J.; Cattaneo, Andrea; Cora, Sofía A.; Croton, Darren J.; Cui, Weiguang; Cunnama, Daniel; De Lucia, Grabiella; Devriendt, Julien E.; Elahi, Pascal J.; Font, Andreea; Fontanot, Fabio; García-Bellido Capdevila, Juan; Gargiulo, Ignacio D.; González-Pérez, Violeta; Helly, John; Henriques, Bruno; Hirschmann, Michaela; Lee, Jaehyun; Mamon, Gary A.; Monaco, Pierlugi; Onions, Julian; Padilla, Nelson D.; Power, Chris; Pujol, Arnau; Skibba, Ramin A.; Somerville, Rachel E.; Srisawat, Chaichalit; Vega-Martínez, Cristian A.; Yi, Sukyoung K.
2015-08-21