Desarrollo de competencias mediante blended learning: un análisis descriptivo
Title (trans.)
Blended learning for competency development: a descriptive analysisEntity
UAM. Departamento de Psicología Social y MetodologíaPublisher
Universidad de SevillaDate
2005-07Citation
Píxel-Bit: Revista de Medios y Educación 26 (2005): 79-88ISSN
1133-8482 (print); 2171-7966 (online)Subjects
Blended learning; E-learning; Desarrollo de competencias; Educación; PsicologíaAbstract
El desarrollo de las habilidades genéricas que capacitan al profesional para ejecutar
eficientemente sus funciones, tiende a orientarse hacia el denominado «desarrollo de competencias». Asimismo, el medio informatizado es, cada vez más, el soporte sobre el que recaen la mayoría de las iniciativas de desarrollo emprendidas en el ámbito organizacional. Sin embargo, frente al universo de posibilidades que ofrece este medio se abre un debate entorno a las limitaciones que impone la tecnología como vía única para el desarrollo de competencias. En este trabajo se describe una alternativa mixta para el aprendizaje bajo el paradigma blended learning The development of the generic abilities that enable the professional to performance their
functions efficiently, tends to orient itself towards the denominated «competency development «Also, the computerized systems are, more and more, the support on which falls most of the undertaken initiatives of development to the organizacional scope. Nevertheless, as opposed to the universe of possibilities that offers east means open to a debate surroundings to the limitations that the technology like unique route for the competency development imposes. In this work is described an alternative for the learning under the paradigm blended learning
Files in this item
Google Scholar:Arranz, Virginia
-
Aguado García, David
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.