Mañana, JUEVES, 24 DE ABRIL, el sistema se apagará debido a tareas habituales de mantenimiento a partir de las 9 de la mañana. Lamentamos las molestias.
Development, psychometric properties and new validity evidences of the web-based computerized adaptive test of English eCat
Entity
UAM. Departamento de Psicología Social y MetodologíaPublisher
Universidad de Oviedo. Servicio de PublicacionesDate
2011Citation
Revista Electrónica de Metodología Aplicada (R.E.M.A.) 16.1 (2011): 50-65ISSN
1135-6855 (online)Funded by
This research has been funded by the Ministerio de Ciencia e Innovacion (grants PSI2008-01685 and PSI2009-10341) and by the Chair “Psychometric models and applications” sponsored by the Instituto de Ingeniería del ConocimientoProject
Gobierno de España. PSI2008-01685; Gobierno de España. PSI2009-10341Subjects
Test adaptativo informatizado; Tests por internet; Evaluación del inglés; Selección de personal; Computerized adaptive testing; Testing by the Internet; English assessment; E-recruitment; PsicologíaRights
© Ediuno. Ediciones de la Universidad de OviedoAbstract
Se describe la construcción del test eCat y se informa de las consecuencias que su
funcionamiento ha tenido en sus propiedades psicométricas. Los resultados obtenidos en una muestra de 3224 estudiantes mostraron que el banco tiene una adecuada fiabilidad y validez convergente en relación a los autoinformes de dominio del inglés. Las simulaciones realizadas mostraron que las estimaciones carecían de sesgo y que el test ha de tener al menos 15 ítems para alcanzar una precisión razonable. A partir de las 7254 aplicaciones del test disponibles, se han vuelto a obtener las propiedades psicométricas y se han comparado con las previstas antes de la aplicación. Se aportan nuevas evidencias de validez This paper describes the process of constructing the eCat test and provides information
on the effects its normal operation had on its psychometric properties. Results obtained from 3224 students revealed that the 225 item pool has adequate reliability and good convergent validity with respect to self-reported English proficiency. Simulations showed that ability estimations are essentially unbiased and that a stopping criterion of over 15 items is required to achieve a reasonable level of precision. From 7254 eCat administrations the test psychometric properties have been computed again and compared with those of the preoperational eCat. Additional validity evidences are also presented
Files in this item
Google Scholar:Olea Díaz, Julio
-
Abad García, Francisco José
-
Ponsoda, Vicente
-
Aguado García, David
-
Díaz García, Julia
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.