Show simple item record

dc.contributor.authorOlea Díaz, Julioes_ES
dc.contributor.authorAbad García, Francisco José es_ES
dc.contributor.authorPonsoda, Vicentees_ES
dc.contributor.authorAguado García, David es_ES
dc.contributor.authorDíaz García, Julia es_ES
dc.contributor.otherUAM. Departamento de Psicología Social y Metodologíaes_ES
dc.date.accessioned2016-12-09T19:04:18Z
dc.date.available2016-12-09T19:04:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationRevista Electrónica de Metodología Aplicada (R.E.M.A.) 16.1 (2011): 50-65es_ES
dc.identifier.issn1135-6855 (online)en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/675883en_US
dc.description.abstractSe describe la construcción del test eCat y se informa de las consecuencias que su funcionamiento ha tenido en sus propiedades psicométricas. Los resultados obtenidos en una muestra de 3224 estudiantes mostraron que el banco tiene una adecuada fiabilidad y validez convergente en relación a los autoinformes de dominio del inglés. Las simulaciones realizadas mostraron que las estimaciones carecían de sesgo y que el test ha de tener al menos 15 ítems para alcanzar una precisión razonable. A partir de las 7254 aplicaciones del test disponibles, se han vuelto a obtener las propiedades psicométricas y se han comparado con las previstas antes de la aplicación. Se aportan nuevas evidencias de validezes_ES
dc.description.abstractThis paper describes the process of constructing the eCat test and provides information on the effects its normal operation had on its psychometric properties. Results obtained from 3224 students revealed that the 225 item pool has adequate reliability and good convergent validity with respect to self-reported English proficiency. Simulations showed that ability estimations are essentially unbiased and that a stopping criterion of over 15 items is required to achieve a reasonable level of precision. From 7254 eCat administrations the test psychometric properties have been computed again and compared with those of the preoperational eCat. Additional validity evidences are also presenteden_US
dc.description.sponsorshipThis research has been funded by the Ministerio de Ciencia e Innovacion (grants PSI2008-01685 and PSI2009-10341) and by the Chair “Psychometric models and applications” sponsored by the Instituto de Ingeniería del Conocimientoen_US
dc.format.extent16 pages_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Oviedo. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofRevista Electrónica de Metodología Aplicada (R.E.M.A.)es_ES
dc.rights© Ediuno. Ediciones de la Universidad de Oviedoes_ES
dc.subject.otherTest adaptativo informatizadoes_ES
dc.subject.otherTests por internetes_ES
dc.subject.otherEvaluación del ingléses_ES
dc.subject.otherSelección de personales_ES
dc.subject.otherComputerized adaptive testingen_US
dc.subject.otherTesting by the Interneten_US
dc.subject.otherEnglish assessmenten_US
dc.subject.otherE-recruitmenten_US
dc.titleDevelopment, psychometric properties and new validity evidences of the web-based computerized adaptive test of English eCaten_US
dc.typearticleen_US
dc.subject.ecienciaPsicologíaes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage50es_ES
dc.identifier.publicationissue1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage65es_ES
dc.identifier.publicationvolume16es_ES
dc.relation.projectIDGobierno de España. PSI2008-01685es_ES
dc.relation.projectIDGobierno de España. PSI2009-10341es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.authorUAMAbad García, Francisco José (260351)
dc.authorUAMPonsoda Gil, Vicente (259297)
dc.authorUAMOlea Díaz, Julio Alberto (259229)
dc.facultadUAMFacultad de Psicología


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record