La innovación y la importancia de la cercanía o la lejanía: el caso de Microsoft Consulting Services
Title (trans.)
Innovation and the relevance of closeness or remoteness: the case of Microsoft Consulting ServicesEntity
UAM. Departamento de Psicología Social y MetodologíaPublisher
Universitat de Barcelona, Servei de PublicacionsDate
2015-12-01Citation
Scripta Nova: Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales 19.524 (2015): 1-33ISSN
1138-9788 (online)Subjects
Innovation; Territory; Technology business; Microsoft; Innovación; Territorio; Empresas tecnológicas; Empresa; PsicologíaRights
© Fernando Moliní, 2015; © Eduardo Estrada, 2015; © Scripta Nova, 2015Abstract
Se hacen diversos análisis teóricos a partir de la revisión crítica de la bibliografía más relevante, particularmente sobre la situación de Microsoft respecto a otras empresas tecnológicas y sobre la relación entre territorio e innovación. El núcleo principal del artículo lo constituye la realización de una encuesta a los consultores relacionados con la informática de Microsoft Consulting Services (MCS). Respecto a los ámbitos geográficos a los que pertenecen otras empresas con las que tienen relaciones que les ayudan a ser más innovadores, las respuestas más seleccionadas fueron la Unión Europea, España y otras zonas desarrollas del mundo no hispanoparlantes, por este orden. Para la innovación parece fundamental combinar las relaciones externas lejanas y potencialmente dispersas, en que es posible acceder a lo mejor, con las locales que son próximas, concentradas y accesibles. Los empleados de MCS parece que combinan ambas vertientes de la innovación, la global y la local Several theoretical analyses are carried out, starting with the critical review of the most relevant literature, particularly over the situation of Microsoft with respect to other technology firms and on the relationship between territory and innovation. The core of the paper is a survey of the programmers and computerrelated consultants at Microsoft Consulting Services (MCS). Regarding the geographical areas of other companies with which they have relationships that help them to be more innovative, the most frequently
selected responses were to the European Union, Spain and other developed areas of the non Spanishspeaking world, in that order. For innovation it is essential to combine external, distant relationships that are potentially dispersed, and that give access to the best professionals, with concentrated and accessible local relationships. Employees at MCS seem to combine both aspects of innovation, global and local
Files in this item
Google Scholar:Moliní, Fernando
-
Estrada Alonso, Eduardo
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
La competencia durante el planeamiento: aplicaciones al tren de cercanías
Moliní, Fernando
2005 -
Non-inferiority of dose reduction versus standard dosing of TNF-inhibitors in axial spondyloarthritis 11 Medical and Health Sciences 1117 Public Health and Health Services 11 Medical and Health Sciences 1103 Clinical Sciences
Gratacós, Jordi; Pontes, Caridad; Juanola, Xavier; Sanz, Jesús; Torres, Ferran; Avendaño Solá, Cristina; Vallano, Antoni; Calvo, Gonzalo; De Miguel, Eugenio; Sanmartí, Raimon; Almirall, Miriam; Aparicio, Maria; Sellas, Agustí; Vives, Roser; Albiñana, Nestor; Moreno, Mireia; Clavaguera, Teresa; Torre-Alonso, Juan Carlos; Veroz, Raúl; Rodríguez-Lozano, Carlos; Linares, Luís Francisco; Urruticoechea, Ana; Collantes, Eduardo; Morlà, Rosa María; Reina, Dèlia; Cuende, Eduardo; Zarco, Pedro; Fernández-Espartero, Maria Cruz; García de Vicuña Pinedo, María del Rosario; Montilla, Carlos Alberto; Villalba, Alejandro; Pascual, Dora; Campos, Cristina; Juan, Antonio; Ariza, Rafael; Díaz-Miguel, Consuelo; Maqueda, Manuel; Fernández-Dapica, Maria Pilar; Fernández-Prada, Manuel; Batlle, Enrique; González-Fernández, Carlos; Queiro, Rubén
2019-01-08