Utilidad de las páginas web para el campo de trabajo de la educación social
Title (trans.)
Usefulness of web pages for social education workPublisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)Date
2018Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 477-480ISBN
978-84-09-02058-4 (online)Subjects
TIC; Páginas web; Innovación; Alumnado; Educación social; EducaciónEsta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Abstract
Las dinámicas de trabajo actuales exigen, cada vez en mayor medida, el uso de las
Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en la Sociedad del Conocimiento. Para
ello, las TIC, y especialmente las prácticas formativas con páginas web pueden desempeñar
un papel substancial en la innovación y la mejora de la Educación Social. Por ello, la finalidad
principal de esta investigación es descubrir la percepción que tiene el alumnado universitario
sobre el uso de las páginas web para el campo de trabajo de la Educación Social. El estudio
realizado se enmarca en la investigación cualitativa. Para ello, se han analizado 68 diarios
académicos del alumnado de primer curso de la titulación de Educación Social. Como
resultados y conclusiones cabe indicar que estos/as alumnos/as perciben beneficioso las
páginas web como herramienta de expresión, así como un mecanismo idóneo para la
visibilización de la Educación Social. Valoran positivamente el carácter lúdico, motivador y
las posibilidades que existen para la utilización de entornos gratuitos. En definitiva,
reconocen el potencial esencial de las páginas web para la educación informal, como una
herramienta interesante para la innovación e interacción social en el ámbito de trabajo de
la Educación Social The current work dynamics demand, increasingly to a greater extent, the use of
Information and Communication Technologies (ICT) in the Knowledge Society. For this,
ICT, and especially training practices with web pages can play a substantial role in
innovation and improvement of Social Education. Therefore, the main purpose of this
research is to discover the perception that university students have about the use of web
pages for the field of work of Social Education. The study is framed in qualitative research.
For this, 68 academic journals of the first-year students of the Social Education degree have
been analyzed. As results and conclusions, it should be noted that these students perceive
web pages as a tool of expression, as well as an ideal mechanism for the visibility of Social
Education. They value positively the ludic, motivating character and the possibilities that
exist for the use of free environments. In short, the essential potential of web pages for
informal education, as an interesting tool for innovation and social interaction in the field
of Social Education work
Files in this item
Google Scholar:Martínez Carrera, Sara
-
Ricoy, María-Carmen
-
Sánchez-Martínez, Cristina
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Home and Ambulatory Artificial Nutrition (NADYA) group report. Home parenteral nutrition in Spain, 2018
Wanden-Berghe, Carmina; Compes, Cristina Cuerda; Maíz Jiménez, María Irene; Pereira Cunill, José Luis; Ramos Boluda, Esther; Gómez Candela, Carmen; Virgili Casa, Nuria; Burgos Peláez, Rosa; de Luis Román, Daniel Antonio; Penacho Lázaro, Ma Ángeles; Sánchez Martos, Eva Ángeles; Martínez Faedo, Ceferino; Díaz Guardiola, Patricia; Álvarez Hernández, Julia; Zugasti Murillo, Ana; Campos Martín, Cristina; Sanz Paris, Alejandro; de los Ángeles Martín Fontalba, María; Lobo, Gabriela; Matía Martín, Pilar; Carabaña Pérez, Fátima; Martín Folgueras, Tomás; Martín Palmero, Ma Ángela; Luengo Pérez, Luis Miguel; Sánchez-Vilar Burdiel, Olga; Martínez Costa, Cecilia; Tejera Pérez, Cristina; Martínez Ramírez, María José; García Delgado, Yaiza; Ponce González, Miguel; Mauri Roca, Silvia; García Zafra, Ma Victoria; Germán Díaz, Marta; Romero Gabino, Victoria; Molina Baeza, Begoña; Gonzalo Marín, Montserrat; Irles Rocamora, José Antonio; Sánchez Sánchez, Rebeca; Apezetxea Celaya, Antxón; Ortiz, Clara Joaquín; Suárez Llanos, José Pablo; Pintor de la Maza, Begoña; Leyes García, Pere; Gil Martínez, Ma Carmen; Carrera Santaliestra, María José
2020-01-01 -
Percepción del alumnado sobre el uso del e-portafolio para la mejora del aprendizaje
Sánchez-Martínez, Cristina; Ricoy, María-Carmen; Martínez Carrera, Sara
2018 -
Registro del Grupo NADYA-SENPE de nutrición enteral domiciliaria en España, años 2014 y 2015
Wanden-Berghe, Carmina; Luengo, Luis Luengo; Álvarez, Julia; Burgos, Rosa; Cuerda, Cristina; Matía, Pilar; Gómez Candela, Carmen; Martínez Olmos, Miguel Ángel; Gonzalo, Montserrat; Calleja, Alicia; Campos, Cristina; Pérez de La Cruz, Antonio Jesús; Irles, José Antonio; Leyes, Pere; Sánchez, Rebeca; Luis Román, Daniel de; Cardona, Daniel; Santacruz, Nieves; Suárez, José Pablo; Ballesta, Carmen; Salas, Jordi; Penacho, María Ángeles; Gardez, Carmen; Martínez, María José; Cánovas, Bárbara; Moreno, José Manuel; Olmo, Dolores del; Carabaña, Fátima; Virgili, Nuria; Higuera, Isabel; Mauri, Silvia; Sánchez-Vilar, Olga; Miserachs, Nuria; Ponce, Miguel Ángel; García, Yaiza; Morán, Jesús M.; Apezetxea, Antxón; Tejera, Cristina; Calañas, Alfonso; Cantón, Ana; Díaz, Patricia; Grupo NADYA-SENPE
2017