Proyecto RECREA Nodo Jalisco
Title (trans.)
RECREA Project Jalisco NodePublisher
Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME)Date
2018Citation
Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Coord. F. Javier Murillo. Madrid: RILME, 2018. 610-613ISBN
978-84-09-02058-4 (online)Subjects
Calidad de la educación; Planificación de la educación; Método de enseñanza; Sociología del conocimiento; Competencia profesional; EducaciónEsta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Abstract
Este estudio se realizó en el contexto de una universidad mexicana. El paradigma de
investigación utilizado fue cualitativo, y la orientación epistemológica fue una postura
filosófica constructivista. El método utilizado fue la investigación de acción de SEP en 2017.
Trece académicos participaron, como expertos, en este campo de estudio. La estrategia
fue integrar una comunidad, planificar, innovar, observar y reflexionar. Los instrumentos
fueron grupos de observación y de enfoque. Los resultados fueron: Diseño COOL para
proceso sistematizado y dos cursos de diseño instruccional This study was conducted in the context of a Mexican university. The research paradigm
used was qualitative, and the epistemological orientation was a constructivist philosophical
stance. The method used was the action research by SEP in 2017. Thirteen academics
participated, as experts, into this field of study. The strategy was integrated a community,
plan, innovate, observe and reflect. The instruments were observed and focus groups. The
results were: COOL design for process systematized and two instructional design courses
Files in this item
Google Scholar:Pacheco-Cortés, Adriana Margarita
-
Alatorre Rojo, Elba Patricia
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Acceptability and feasibility of a virtual community of practice to primary care professionals regarding patient empowerment: A qualitative pilot study
Bermejo-Caja, Carlos Jesús; Koatz, Débora; Orrego, Carola; Perestelo-Pérez, Lilisbeth; González-González, Ana Isabel; Ballester, Marta; Pacheco-Huergo, Valeria; Del Rey-Granado, Yolanda; Muñoz-Balsa, Marcos; Ramírez-Puerta, Ana Belén; Canellas-Criado, Yolanda; Pérez-Rivas, Francisco Javier; Toledo-Chávarri, Ana; Martínez Marcos, María Mercedes; Alejo-Díaz-Zorita, Concepción; Barbero-Macías, Cynthia A.; Borrell-Punzón, Fernando; Bueno-Rodriguez, Beatriz; Colmena-Martin, Begoña; Del Valle-De Joz, Isabel; Gamboa-Puñal, Juan Carlos; García-Valverde, Concepción; Gómez-Garzón, Luis Miguel; Gómez-López, Arturo; Hernaz-Guijo, Alejandro; Herrera-León, Walter Nery; Iniesta-González, Irene; Leza-Leza, Margarita; Melchor-Canelo, María Aranzazu; Muñoz-Quirós-Aliaga, Sagrario; Oria-Fernández, Ángela; Pertierra-Galindo, Nuria; Prieto-Barbosa, M. Dolores; Robledo-Vázquez, Milagros; Ruiz-López, Marta; Sánchez-Cruz, M. Carmen; Sánchez-De-Eusebio, M. Ángeles; Seijas-Martínez-Echevarría, M. Jose; Tovar-García, Carmen Paola; Vicente-Diez, Jose Ignacio; Villanueva-Sanz, Cristina
2019-06-20