Organizational practices in high performance public schools in Brazil
Title (trans.)
Prácticas organizativas en las escuelas públicas de alto rendimiento en BrasilPublisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)Date
2020-02Citation
10.15366/reice2020.18.1.001
REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 18.1 (2020): 5-7
ISSN
1696-4713DOI
10.15366/reice2020.18.1.001Editor's Version
https://doi.org/10.15366/reice2020.18.1.001Subjects
Educational management; Educational administration; Public education; Educational administrators; Academic achievement; EducaciónRights
© 2020 REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en EducaciónEsta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Abstract
This research aimed to point out and analyse the organizational practices of the
principals in high performance public schools in Brazil, considering the Basic
Education Development Index. A multiple case study was conducted in six schools
in Volta Redonda, municipality of Rio de Janeiro, in a longitudinal research. It was
concluded that in these schools the principals have worked in the same school for
more than 20 years, and whose work is recognized by the community that elected
him to the position. Principals act to ensure the best results for the students while
assuming the responsibility for making critical management decisions. The
principals are fully active in the management teams and encourage the participation
of parents. The principal of the studied high performance schools unequivocally
show that their focus is on the students and their learning, by following up
academically all students and offering individualized attention to those with learning
difficulties. Finally, it was found that in all the school units, there is a relationship of
partnership, respect and cooperation with teachers. The results showed that the
involvement and commitment of the school administrators is fundamental for high
performance in learning and for the continuous improvement of school performance Esta investigación busca identificar y analizar las prácticas organizativas de los
directores de escuelas públicas de alto rendimiento en Brasil, considerando el Índice
de Desarrollo de la Educación Básica. Se realizó un estudio de caso múltiple en seis
escuelas en Volta Redonda (Río de Janeiro) en una investigación longitudinal. Se
concluyó que en estas escuelas los directores han trabajado en la misma escuela más
de 20 años, y su trabajo es reconocido por la comunidad. El director actúa para
garantizar los mejores resultados para los estudiantes mientras asume la
responsabilidad de la toma de decisiones de gestión críticas. Los directores participan
activamente en los equipos de gestión y fomentan la participación de las familias. Los
directores de las escuelas de alto rendimiento estudiadas muestran que se centran en
los estudiantes y en su aprendizaje al realizar un seguimiento académico de todos los
estudiantes y ofrecer atención individualizada a aquellos con dificultades de
aprendizaje. En todas las escuelas existe una relación de respeto y cooperación con
los maestros. Los resultados mostraron que la participación y el compromiso de los
administradores de la escuela es fundamental para el alto rendimiento en el
aprendizaje y para la mejora continua del rendimiento escolar
Files in this item
Google Scholar:Moraes, Joysi
-
Manoel, Marcelo Viana
-
Dias, Bruno Francisco Batista
-
Mariano, Sandra Regina Holanda
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.