La historia de vida y Célestin Freinet
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la EducaciónDate
2016Citation
10.15366/tp2016.27.002
Tendencias Pedagógicas 27 (2016): 77-96
ISSN
1989-8614DOI
10.15366/tp2016.27.002Editor's Version
http://dx.doi.org/10.15366/tp2016.27.002Subjects
Freinet; Historias de vida; Futuros maestros; Metodología; EducaciónAbstract
El artículo que a continuación exponemos explica la experiencia llevada a cabo en la formación de los futuros maestros. Mostraremos como algunos de los principios que Freinet postuló están presentes en la utilización de las historias de vida de maestros jubilados, herramienta metodológica sobre la que pivota todo el artículo, en la asignatura Historia de la Educación del Grado de Maestro de la Universitat Jaume I This paper explains an experience carried out in preservice teachers training. We’ll show how some of the principies which Freinet postulates are present in the use of retired teachers’ life histories, methodological tool on which the article pivots around, in the subject “Historia de la Educación” of Teacher’s Grade in Jaume I University
Files in this item
Google Scholar:Corbatón Martínez, Raquel
-
Martí Puig, Manuel
-
Serret Segura, Andreu
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Freinet en la enseñanza de los maestros del siglo XXI
Serret Segura, Andreu; Martí Puig, Manuel; Corbatón Martínez, Raquel
2016 -
Association of high serum levels of growth factors with good outcome in ischemic stroke: A multicenter study
Sobrino, Tomás; Rodríguez-Yáñez, Manuel; Campos, Francisco; Iglesias-Rey, Ramón; Millán, Mónica; Pérez de la Ossa, Natalia; Dávalos, Antonio; Delgado-Mederos, Raquel; Martínez-Domeño, Alejandro; Martí-Fábregas, Joan; Castellanos, Mar; Serena, Joaquín; Lago, Aida; Díez Tejedor, Exuperio; Castillo, José
2019-11-25