UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 21. 2013.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 21. 2013.
  • View Item

Prueba de Pisa 2009. La competencia lectora. Una explicación didáctica sobre las posibles causas del bajo nivel de desempeño de los estudiantes mexicanos en la subescala de integrar e interpretar

Author
Castro Porcayo, David
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2013
Citation
Tendencias pedagógicas 21(2013): 199-213
 
 
 
ISSN
1989-8614
Subjects
Competencia lectora; Comprensión; Razonamiento; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/12395
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
60192_14.pdf
Size
360.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Castro Porcayo, David

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 21. 2013. [15]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Motivaciones, actitudes y prácticas lectoras de los alumnos mexicanos y el nivel de desempeño en lectura de la prueba de pisa 2009: Análisis del constructo "leer por placer" 

    Castro Porcayo, David
    2014
  • Influencia de la longitud, la complejidad y la inferencia en la resolución de pruebas de comprensión lectora inferencial 

    Platas-García, Alejandra; Castro-Manzano, J. Martín; Reyes-Meza, Verónica; Gaona-Gordillo, Irene
    2018
  • Articulando recursos: mejorando el desempeño docente y la comprensión lectora a través de una intervención centrada en el uso de materiales educativos 

    Egurren, Mariana; González Carrasco, Natalia; Belaunde, Carolina de
    2012
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad