UAM | UAM_Biblioteca | Buscador único | Portal de Producción Científica | Repositorio de Datos de Investigación UAM
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Identificarse
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar en Biblos-e Archivo

Búsqueda avanzada

Listar

Todo Biblos-e ArchivoComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultadesEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultades

Mi cuenta

IdentificarseRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Ayuda

Guía sobre el repositorio de la UAMQuiero depositar mi trabajoPreguntas frecuentes

UAM_Biblioteca

Ver ítem 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem

Considering learning styles in adaptative web-based education

Autor (es)
Paredes Barragán, Pedro; Rodríguez Marín, PilarAutoridad UAM
Entidad
UAM. Departamento de Ingeniería Informática
Editor
International Institute of Informatics and Systemics (IIIS)
Fecha de edición
2002
Cita
[Comunicación] 6th World Multiconference on Systemics, Cybernetics and Informatics and 8th International Conference on Information System Analysis and Synthesis (SCI/ISAS 2002, Orlando, Florida, Jul 14-18, 2002).
 
 
 
Financiado por
This work has been sponsored by the Spanish Interdepartmental Commission of Science and Technology (CICYT), project numbers TEL1999-0181 and TIC2001-0685-C02-01.
Materias
Adaptive hypermedia; web-based training; learning styles; adaptive content sequencing; user modeling; Informática; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/3373

Resumen

This paper shows a way of using some dimensions of learning styles of students in order to improve the efficiency of adaptive learning systems. Firstly, it reviews the literature and previous work related to the taxonomy of learning styles and its application to web-based education. Later, it introduces the Felder-Silverman learning style model and the procedure of extracting information about students’ learning styles from the Felder-Soloman ILS questionnaire. Then, it presents a mechanism of application of these dimensions to content sequencing. The example used to explain the adaptation effects is taken from a course developed with TANGOW, Task-based Adaptive learNer Guidance On the Web.
Mostrar el registro completo del ítem

Lista de ficheros

Thumbnail
Nombre
23746_Consideringlearning2002.pdf
Tamaño
45.99Kb
Formato
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Paredes Barragán, Pedro - Rodríguez Marín, Pilar

Lista de colecciones del ítem

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16865]

Registros relacionados

Mostrando ítems relacionados por título, autor, creador y materia.

  • An adaptive hierarchical questionnaire based on the Index of Learning Styles 

    Ortigosa Juárez, Álvaro ManuelAutoridad UAM; Paredes Barragán, Pedro; Rodríguez Marín, PilarAutoridad UAM
    2008-07-29
  • The application of learning styles in both individual and collaborative learning 

    Paredes Barragán, Pedro; Rodríguez Marín, PilarAutoridad UAM
    2006
  • Considering sensing-intuitive dimension to exposition-exemplification in adaptive sequencing 

    Paredes Barragán, Pedro; Rodríguez Marín, PilarAutoridad UAM
    2002
Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad