UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014.
  • View Item

Evaluación de competencias en los entornos de practicum de los estudios de magisterio mediante el uso de blogs

Author
Cano, Elena; Cinta Portillo, María; Puigdellívol, Ignasi
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2014
Citation
Tendencias Pedagógicas 23 (2014): 9-28
 
 
 
ISSN
1989-8614
Editor's Version
http://www.tendenciaspedagogicas.com/Articulos/2014_23_03.pdf
Subjects
Competencias; Blogs; Periodo de prácticas; Evaluación formativa; Formación del profesorado; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/660060

Abstract

Las nuevas titulaciones universitarias del EEES están diseñadas por competencias. El mejor escenario para evaluarlas lo constituyen las prácticas, cuando el alumnado responde a situaciones reales. Esta investigación analiza el uso de los blogs para la evaluación de las competencias en un entorno web 2.0. Para ello se han seguido cinco profesores y profesoras y 69 estudiantes de Formación del Profesorado que han utilizado dicho entorno 2.0 durante sus prácticas. Los logros y las dificultades del proceso se someten a discusión.
 
The new university degrees from EEES are designed for competences. The best environment to evaluate them is on the practices, when students respond to real situations. This research examines the use of blogs for skills assessment in a web 2.0 environment. With this intention has been followed five teachers and 69 teacher training students who have used this 2.0 environment for their practices. The achievements and challenges of the process are discussed.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
2014_23_03.pdf
Size
522.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Cano, Elena - Cinta Portillo, María - Puigdellívol, Ignasi

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014. [17]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Competencia emocional del alumnado de Magisterio: Materiales para la formación inicial desde el practicum. Experiencias de su puesta en práctica 

    Messina Albarenque, Claudia; Benito Ambrona, Tamara (coord.); UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
    2021-12
  • La percepción de estudiantes egresados de Magisterio en la Universidad Autónoma de Madrid sobre su competencia profesional para ser "profesorado inclusivo": Un estudio preleminar 

    Izuzquiza Gasset, María DoloresAutoridad UAM; Echeita, Gerardo; Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM
    2015
  • Organización, orientación y seguimiento del prácticum en los estudios de magisterio de la Facultat de Psicología i Ciencies de l'Educació Blanquerna (Universitat Ramón LLull) 

    Coderch, Jorge; Marquilles, Pietat; Blanquerna, Carme Solé
    1998
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram