UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014.
  • View Item

Análisis de los contenidos aprendidos en la titulación de pedagogía: la perspectiva del alumnado

Author
Torres Soto, Ana; Hernández Valverde, Francisco J.; Martínez Valcárcel, Nicolás
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2014
Citation
Tendencias Pedagógicas 23 (2014): 61-76
 
 
 
ISSN
1989-8614
Editor's Version
http://www.tendenciaspedagogicas.com/Articulos/2014_23_06.pdf
Subjects
Teoría - práctica; Contenidos; Voces de estudiantes; Metodología; Enseñanza - aprendizaje; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/660069

Abstract

Al socaire de los cambios metodológicos anunciados con el proceso de Bolonia, planteamos la necesidad de abordar investigaciones que muestren qué se ha estado haciendo en momentos de transición hacia un nuevo modelo educativo en la universidad. Concretamente, en el trabajo que presentamos se han analizado los contenidos teóricos y prácticos recordados por los estudiantes de Pedagogía de la Universidad de Murcia, para reflexionar acerca de la vinculación entre esos contenidos y la forma en que se aprendieron. Asimismo se muestran algunas valoraciones de los estudiantes respecto al uso de metodologías por parte de sus profesores, con la intención de provocar en ellos, y en la comunidad educativa en general, la reflexión y deliberación sobre el uso las distintas modalidades de enseñanza de cara al nuevo escenario educativo y sus posibilidades de cambio.
 
Taking into account methodological changes announced with the Bologna process, we suggest the need for addressing research showing that is has been doing in moments of transition to a new educational model in the university. Specifically, in the work we present have been analyzed the theoretical and practical content remembered by the students of Pedagogy at the University of Murcia, to reflect about the links between these contents and the way in which it is learned. It also shows some assessments of the students regarding the use of methodologies by their teachers, with the intent to cause in them, and in the educational community in general, the reflection and deliberation on the use of the different forms of education in the face of a new educational scenario and the potential for change.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
2014_23_06.pdf
Size
105.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Torres Soto, Ana - Hernández Valverde, Francisco J. - Martínez Valcárcel, Nicolás

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014. [17]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Sistema de extracción de entidades y análisis de opiniones en contenidos Web generados por usuarios 

    Casado Valverde, Álvaro José
    2013
  • Serum micrornas as tool to predict early response to benralizumab in severe eosinophilic asthma 

    Cañas, José A.; Valverde-Monge, Marcela; Rodrigo-Muñoz, José M.; Sastre, Beatriz; Gil-Martínez, Marta; García-Latorre, Raquel; Rial, Manuel J.; Gómez-Cardeñosa, Aida; Fernández-Nieto, Mar; Pinillos-Robles, Erwin J.; Rodríguez-Nieto, María J.; González Mangado, NicolásAutoridad UAM; Sastre Domínguez, JoaquínAutoridad UAM; Del Pozo, Victoria
    2021-01-28
  • Efectos del Aprendizaje cooperativo y autoconstrucción de material en el alumnado de Educación Física en Primaria 

    Rodríguez-Martínez, Daniel; Ruiz-Lara, Encarnación; Rodríguez-Martínez, Francisco Javier; Argudo Iturriaga, Francisco ManuelAutoridad UAM
    2021-02-25
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram