UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014.
  • View Item

Evaluar para optimizar el uso de la plataforma moodle (studium) en el departamento de didáctica, organización y métodos de investigación

Author
Iglesias Rodríguez, Ana; Olmos Migueláñez, Susana; Torrecilla Sánchez, Eva María; Mena Marcos, Juan José
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2014
Citation
Tendencias Pedagógicas 23 (2014): 155-170
 
 
 
ISSN
1989-8614
Editor's Version
http://www.tendenciaspedagogicas.com/Articulos/2014_23_12.pdf
Subjects
Plataforma virtual; Aprendizaje; Moodle (Studium); Evaluación; Constructivismo social; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/660072

Abstract

Las TIC generan todo tipo de artilugios digitales que invitan a desarrollar investigaciones para lograr un mayor entendimiento del e-learning y de las experiencias que los alumnos ponen de manifiesto favoreciendo con ello la construcción de comunidades virtuales integradoras de conocimiento. En este sentido, Moodle es considerada, hoy día, una de las plataformas más utilizadas en las instituciones educativas para fomentar las interacciones entre profesores y alumnos (Celik, 2010). En este contexto, planteamos el proyecto de innovación docente “Evaluar para optimizar el uso de la plataforma Moodle (Studium) en el Departamento de Didáctica, Organización y Métodos de Investigación”, que pertenece a la Facultad de Educación.
 
The ICT have given rise to all sorts of digital tools which lend themselves to new areas of research seeking to deepen the understanding of e-learning and the way students build new virtual learning communities where their knowledge is integrated in unprecedented ways. Within this context, Moodle is one of the most widely used virtual learning environments in educational institutions, which as a consequence have witnessed a great enrichment of teacher-student interactions (Celik 2010). This new frame of work led members of the University of Salamanca Faculty of Education to propose an innovative pedagogical project aimed at using assessment in order to optimize the USAL Moodle Learning Management System (Studium) at the Department of Didactics, Organization and Research Methods.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
2014_23_12.pdf
Size
101.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Iglesias Rodríguez, Ana - Olmos Migueláñez, Susana - Torrecilla Sánchez, Eva María - Mena Marcos, Juan José

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 23. 2014. [17]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The evolving microbiome from pregnancy to early infancy: A comprehensive review 

    Mesa, María Dolores; Loureiro, Begoña; Iglesia, Iris; Fernández González, Segi; Llurba Olivé, Elisa; García Algar, Óscar; Solana, María José; Cabero Pérez, Mª Jesús; Sainz, Talia; Martínez, Leopoldo; Escuder-Vieco, Diana; Parra-Llorca, Anna; Sánchez-Campillo, María; Rodriguez Martinez, Gerardo; Gómez Roig, Dolores; Pérez Gruz, Myriam; Andreu-Fernández, Vicente; Clotet, Jordi; Sailer, Sebastián; Iglesias-Platas, Isabel; López-Herce, Jesús; Aras, Rosa; Pallás-Alonso, Carmen; Sáenz de Pipaón Marcos, MiguelAutoridad UAM; Vento, Máximo; Gormaz, María; Larqué Daza, Elvira; Calvo, Cristina; Cabañas, Fernando
    2020-01-02
  • Una rápida mirada al estado actual de la investigación latinoamericana sobre liderazgo y organización escolar a través de los artículos 

    Murillo Torrecilla, Francisco JavierAutoridad UAM; Martínez Garrido, Cynthia AlmenaraAutoridad UAM; Hidalgo Farran, NinaAutoridad UAM; Hernández Castilla, María ReyesAutoridad UAM
    2018
  • Redes de adsorbatos sobre superficies grafeno/metal: Una plataforma para optimizar puntas para microscopia de proximidad 

    Jímenez Sánchez, Mariano Domingo
    2021-09-09
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad