UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 09. 2013
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 09. 2013
  • View Item

Los principios de la fotografía para primer grado de educación secundaria en Colombia

Author
Fandiño Lizarraga, Rosario
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid
Date
2013-12-01
Citation
Didácticas Específicas 9 (2013): 69-89
 
 
 
ISSN
1989-5240
Editor's Version
http://www.didacticasespecificas.com/files/download/9/articulos/ART4.pdf
Subjects
Imagen; Fotografía; Enseñanza; Recurso didáctico; Educación visual; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/660106

Abstract

El objetivo fundamental de este estudio es profundizar en la importancia de la imagen dentro de los currícula de artes de secundaría en Colombia, y plantear así la necesidad de una formación que capacite para la construcción apropiada de un lenguaje y expresión visual. Para ello se reflexiona desde la fotografía como medio en el que se pretende, tras una breve descripción de las variables y teorías que operan sobre el objeto de estudio, rescatar sus cualidades como recurso didáctico y plantear una propuesta educativa que asuma aprendizajes concretos.
 
The fundamental aim of this study is to explore in depth the importance of images within the arts curriculum of secondary education in Colombia, and thus address the need for education which enables appropriate construction of a visual language and expression. To this end, following a brief description of the variables and theories related to the subject matter, the study reflects on photography with a view to rescuing its qualities as a didactic resource and it sets forth an educational proposal which aims for specific learning outcomes.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
ART4.pdf
Size
668.6Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Fandiño Lizarraga, Rosario

This item appears in the following Collection(s)

  • Didácticas Específicas. Número 09. 2013 [8]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La educación física a través de los ojos y la voz de los estudiantes de grado once de secundaria: Un estudio de caso en la ciudad de Medellín-Colombia 

    Gaviria Cortés, Didier Fernando
    2016-06-27
  • Pensamiento y acción evaluativa del profesorado de Educación Física de Educación Secundaria y Media: estudio de casos en Medellín-Colombia 

    Chaverra Fernández, Beatriz Elena
    2017-06-29
  • La Institución Libre de Enseñanza: Sus principios pedagógicos innovadores y su presencia en el currículo de la educación física actual. El primer centro docente español que utilizó el deporte como elemento educativo 

    Felipe Maso, José Luis
    2014-11
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram