UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

La innovación docente en evaluación formativa y metodología participativa: un proyecto compartido a raíz de la implantación de los nuevos grados

Author
Santos Pastor, M. Luisauntranslated; Castejón Oliva, Francisco Javieruntranslated; Martínez Muñoz, Luis Fernandountranslated
Entity
UAM. Departamento de Educación Física, Deporte y Motricidad Humana
Publisher
Grupo Alborán (Granada)
Date
2012
Citation
Psychology, Society, & Education 4.1 (2012): 73-86
 
 
 
ISSN
2171-2085 (print); 1989-709X (online)
Editor's Version
http://www.psye.org/articulos.php?id=89
Subjects
Innovación docente; Educación superior; Metodología participativa; Evaluación formativa; desarrollo profesional; Deportes; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661142
Rights
© Psychology, Society, & Education

Abstract

El artículo se centra en exponer y analizar los procesos de innovación que se han puesto en marcha durante tres cursos académicos por un grupo de profesores y profesoras universitarios que imparten docencia en la Universidad Autónoma de Madrid, en la nueva titulación de Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. El principal objetivo es dar respuesta a los interrogantes planteados sobre las nuevas formas de enseñar, mediante metodologías participativas y sistemas de evaluación formativos. Se presentan las fases del proceso seguido, las acciones emprendidas en cada una de ellas, así como los resultados obtenidos, ventajas e inconvenientes encontrados en su desarrollo y las soluciones aportadas. Se incide en las repercusiones que ha tenido sobre la mejora de la docencia, además de la utilidad de los resultados obtenidos en otros contextos similares.
 
This paper is aimed at presenting and analysing the innovation processes implemented during three academic years by a group of teachers from the Universidad Autónoma de Madrid in the Science Degree in Physical Activity and Sport. The main objective is to provide response to the questions raised on the new ways of teaching, by means of participatory methodologies and formative assessment systems. The stages of the process followed, the actions undertaken for each of them, their outcomes, advantages and drawbacks encountered during their development, as well as the solutions provided for them are presented herein. The focus is on its impact on the improvement of teaching and the usefulness of the results for other similar contexts.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
innovacion_santos_PSYE_2012.pdf
Size
1.786Mb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Santos Pastor, M. Luisa - Castejón Oliva, Francisco Javier - Martínez Muñoz, Luis Fernando

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16630]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Análisis y propuestas de cambio en la metodología y la evaluación en el Espacio Europeo de Educación Superior 

    Santos Pastor, M. LuisaAutoridad UAM; Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM; Martínez Muñoz, Luis FernandoAutoridad UAM
    2014
  • Percepciones de alumnado y profesorado en Educación Superior sobre la evaluación en formación inicial en educación física 

    Martínez Muñoz, Luis FernandoAutoridad UAM; Santos Pastor, M. LuisaAutoridad UAM; Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM
    2017
  • Cuestionario sobre metodología y evaluación en formación inicial en educación física 

    Castejón Oliva, Francisco JavierAutoridad UAM; Santos Pastor, M. LuisaAutoridad UAM; Palacios Picos, Andrés
    2015-06
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram