UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

La enseñanza y el aprendizaje de las ciencias: un estudio sobre "qué, cuándo y cuánto" aprenden los alumnos acerca de la visión

Title (trans.)
Teaching and learning of science: a study on "what, when and how much" students learn about vision
Author
Bravo, Bettina; Pesa, Marta; Pozo, Juan Ignacio
Entity
UAM. Departamento de Psicología Básica
Publisher
ICE de la Universidad Autónoma de Barcelona en colaboración con ICE de la Universidad de Valencia
Date
2011-07
Citation
Enseñanza de las Ciencias: Revista de Investigación y Experiencias Didácticas 30.3 (2012): 109-132
 
 
 
ISSN
0212-4521 (print); 2174-6486 (online)
Subjects
Aprendizaje de la visión; Modos de conocer; Cambio conceptual; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661210
Rights
© 2012 Bettina Bravo, Marta Pesa, Juan Ignacio Pozo

Abstract

Se estudia el aprendizaje experimentado por un grupo de alumnos de educación secundaria cuando se implementa en el aula una propuesta especialmente diseñada para propiciar un cambio ontológico, epistemológico y conceptual de su modo de conocer. Los resultados revelan que los estudiantes han experimentado un cambio paulatino del modelo conceptual que usan para explicar la visión y los principios más implícitos que guían la manera en que se conciben dichos fenómenos
 
What is studied is the experimented learning of a group of students of secondary school education when the specially designed teaching proposal to foster an ontological, epistemic and conceptual change in the way of knowledge is implemented in the classroom. Results show that students have experienced a gradual change in the conceptual model they use to explain sight and the implicit principles that guide the way in which these things happen
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
enseñanza_bravo_ec_2012.pdf
Size
357.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Bravo, Bettina - Pesa, Marta - Pozo, Juan Ignacio

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16865]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los modelos de la ciencia para explicar la visión y el color: las complejidades asociadas a su aprendizaje 

    Bravo, Bettina; Pesa, Marta; Pozo, Juan Ignacio
    2010
  • La enseñanza y el aprendizaje de la visión y el color en la educación secundaria 

    Bravo, Bettina
    2008
  • The learning of sciences: a gradual change in the way of learning. The case of vision 

    Bravo, Bettina; Pesa, Marta A.; Pozo, Juan Ignacio
    2009
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad