UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

La educación inclusiva como derecho: marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente

Title (trans.)
Inclusive education as a right: framework and guidelines for action for the development of a pending revolution.
Author
Echeita Sarrionandia, Gerardountranslated; Ainscow, Mel
Entity
UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Publisher
Consejería de Educación y Cultura del Gobierno de Extremadura
Date
2011-09
Citation
Tejuelo: Revista de Didáctica de la Lengua y la Literatura 12 (2011): 26-46
 
 
 
ISSN
1988-8430 (online)
Subjects
Educación inclusiva; Políticas educativas para la integración; Aplicaciones prácticas de la educación inclusiva; Educación; Psicología
URI
http://hdl.handle.net/10486/661330

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Existe un creciente interés en todo el mundo por la idea de una “educación inclusiva”. En países más ricos, muchos jóvenes terminan la escuela sin tener aptitudes significativas, otros son dirigidos hacia distintos tipos de alternativas que les privan de la experiencia de una educación formal, y otros sencillamente deciden abandonar la escuela pues consideran que las lecciones que esta ofrece son irrelevantes en sus vidas. De ahí que el significado del término “educación inclusiva” o “inclusión educativa” continúa siendo confuso, con diferentes propuestas, como vamos a ver a continuación
 
There is growing interest worldwide in the idea of "inclusive education". In richer countries, many young people leave school without significant skills, others are directed towards different types of alternatives that deny them the experience of formal education, and others simply choose to leave school because they believe that the lessons it offers are irrelevant to their lives. The meaning of "inclusive education" or "inclusive education" remains unclear, with different proposals, as we shall see below
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
educacion_echeita_TEJUELO_2011.pdf
Size
311.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Echeita Sarrionandia, Gerardo - Ainscow, Mel

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17764]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Entre el derecho a la educación inclusiva y la realidad: Análisis del III Plan de acción para personas con discapacidad de la Comunidad de Madrid y propuestas 

    Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM; Fernández-Blázquez, María Luz de los Milagros; Pérez-de la Merced, Helena; Márquez Vázquez, María CarmenAutoridad UAM; Echeita Sarrionandia, GerardoAutoridad UAM; Moreno Hernández, AmparoAutoridad UAM
    2019
  • La educación (inclusiva) del alumnado con (dis)capacidad: ¿Derecho o desecho? 

    Echeita Sarrionandia, GerardoAutoridad UAM; Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM
    2019
  • El desempeño profesional del profesorado de apoyo y sus aportaciones al desarrollo de una educación inclusiva 

    Sandoval Mena, MartaAutoridad UAM; Márquez Vázquez, María CarmenAutoridad UAM; Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM; Echeita Sarrionandia, GerardoAutoridad UAM
    2019-11-11
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad