UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 11, num. 04. 2013
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 11, num. 04. 2013
  • View Item

Avaliações externas e projetos inovadores em educação: a quem e a que servem?

Title (trans.)
External evaluations and innovative projects in education: who and what are they for?
Author
Lemes de Sordi, Mara Regina; Montejano da Silva, Margarida; Tomaz, Sandra Cristina; Rodrigues P. Leal, Frederico; Da Silva, Juan Carlos; Durães Leite, Charles
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2013
Citation
REICE. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 11.4 (2013): 25-42
 
 
 
ISSN
1696-4713
Editor's Version
http://www.rinace.net/reice/numeros/arts/vol11num4/art2.pdf
Subjects
Evaluaciones externas; Proyectos innovadores; Coordinador educativo; Premio; Políticas públicas; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661479

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Este estudio fue construido con el análisis de proyectos desarrollados en cinco redes de educación pública municipal en el estado de São Paulo, Brasil, que fueron otorgadas por el gobierno federal, a través del Laboratório de Experiências Inovadoras em Gestão Educacional como experiencias innovadoras. La investigación implica la participación de los coordinadores educativos de escuelas que fueron instigadas, a través de un cuestionario, para demostrar en las decisiones que se toman de la divulgación de los resultados de desempeño de los estudiantes en evaluaciones externas a gran escala. Está estructurado en la descripción de la encuesta y las características de federal Premio a la innovación en la gestión educativa y va buscando desplegar las representaciones de los coordinadores pedagógicos sobre el uso de los datos por los profesionales de la unidad educativa en su hacer pedagógico. En continuidad, discute los diversos efectos de las evaluaciones externas a gran escala y, por último, trae consideraciones acerca de la necesidad para continuar el debate sobre las relaciones entre las políticas públicas en educación que el uso de premios y el impacto de esa política en la mejora de la escuela pública
 
This study was constructed from the analysis of projects developed in five municipal public education networks in the State of São Paulo, Brazil, that were awarded by the federal Government, through the Laboratório de Experiências Inovadoras em Gestão Educacional as innovative experiences. The investigation involves the participation of educational coordinators of educational units that were instigated, through a questionnaire, to demonstrate on the decisions that they take from the dissemination of the results of students ' performance in large-scale external evaluations. Is structured in the description of the survey and characteristics of federal award for innovation in educational management and goes searching for unfold the representations of the pedagogical coordinators on the use of the data by the professionals of the educational unit in its pedagogical do. In continuity, discusses the various effects of large-scale external evaluations and, finally, brings considerations need to continue the debate on relations between public policy on education that use of awards and the impact of that policy on the improvement of the public school
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REICE_11_4_2.pdf
Size
190.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Lemes de Sordi, Mara Regina - Montejano da Silva, Margarida - Tomaz, Sandra Cristina - Rodrigues P. Leal, Frederico - Da Silva, Juan Carlos - Durães Leite, Charles

This item appears in the following Collection(s)

  • REICE. Vol. 11, num. 04. 2013 [8]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Avaliação institucional no ensino fundamental: o orientador pedagógico como articulador do coletivo escolar 

    De Sordi, Maria Regina Lemes; Silva, Margarida Montejano da
    2009
  • A data base for Galaxy evolution modeling 

    Leitherer, Claus; Alloin, Danielle; Fritze Von Alvensleben, Uta; Gallagher, John S.; Huchra, John P.; Matteucci, Francesca; O'Connell, Robert W.; Beckman, John E.; Bertelli, Gianpaolo; Bica, Eduardo; Boisson, Catherine; Bonatto, Charles; Bothun, Gregory D.; Bressan, Alessandro; Brodie, Jean P.; Bruzual, Gustavo; Burstein, David; Buser, Roland; Caldwell, Nelson; Casuso, Emilio; Cerviño, Miguel; Charlot, Stéphane; Chavez, Miguel; Chiosi, Cesare; Christian, Carol A.; Cuisinier, François; Dallier, Richard; Koter, Alex de; Delisle, Sonya; Díaz Beltrán, Ángeles IsabelAutoridad UAM; Dopita, Michael A.; Dorman, Ben; Fagotto, Franco; Fanelli, Michael N.; Fioc, Michel; García Vargas, María Luisa; Girardi, Leo; Goldader, Jeffrey D.; Hardy, Eduardo; Heckman, Timothy M.; Iglesias, Jorge; Jablonka, Pascale; Joly, Monique; Jones, Lewis; Kurth, Oliver; Lançon, Ariane; Lejeune, Thibault; Loxen, Johannes; Maeder, André; Malagnini, Maria Lucia; Marigo, Paola; Mas-Hesse, J. Miguel; Meynet, Georges; Möller, Claudia S.; Mollá, Mercedes L.; Morossi, Carlo; Nasi, Emma; Nichols, Joy S.; Odegaard, Knut J. R.; Parker, Joel Wm.; Pastoriza, Miriani G.; Peletier, Reynier; Robert, Carmelle; Rocca Volmerange, Brigitte; Schaerer, Daniel; Schmidt, Alex; Schmitt, Henrique R.; Schommer, Robert A.; Schmutz, Werner; Serote Roos, Margarida; Silva, Laura; Stasinska, Grazyna; Sutherland, Ralph S.; Tantalo, Rosaria; Traat, Peeter; Vallenari, Antonella; Vazdekis, Alexandre; Walborn, Nolan R.; Worthey, Guy; Wu, Chi-Chao
    1996
  • Dual imaging gold nanoplatforms for targeted radiotheranostics 

    Silva, Francisco; Paulo, António; Pallier, Agnès; Même, Sandra; Tóth, Éva; Gano, Lurdes; Marques, Fernanda; Geraldes, Carlos F.G.C.; Castro, M. Margarida C.A.; Cardoso, Ana M.; Jurado, Amália S.; López-Larrubia, Pilar; Lacerda, Sara; Campello, Maria Paula Cabral
    2020-01-22
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad