UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 12, num. 01. 2014
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
  • REICE. Vol. 12, num. 01. 2014
  • View Item

La integración de los dibujos animados en el currículo de educación infantil: una propuesta teórica

Title (trans.)
Integration of cartoons in the nursery education curriculum: a theoretical proposal
Author
Llorent, Vicente J.; Marín, Verónica
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2014
Citation
REICE. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 12.1 (2014): 73-82
 
 
 
ISSN
1696-4713
Editor's Version
http://www.rinace.net/reice/numeros/arts/vol12num1/art5.pdf
Subjects
Televisión; Dibujos animados; Currículum; Educación infantil; Educación multimedia; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661490

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El uso de la televisión en el campo de la educación ha sido un tema muy debatido en distintos foros: educativos, sociales, familiares, etc. En Educación Infantil se está planteando introducir el sector audiovisual en segundo grado. Resulta necesario y conveniente ofrecer un enfoque metodológico para la integración curricular de la televisión en las aulas infantil. En las siguientes líneas se presentan las áreas donde pueden integrarse el uso de una serie de televisión concreta y de sus bloques de contenido, en base a un ejemplo de un episodio de una serie infantil. Finalmente llegamos a la conclusión de que es un deber profesional hacer una llamada de atención a los docentes de este nivel, en particular, ya que entendemos que deben aprovechar un recurso tan cercano y simultáneamente dar respuestas educativas a este elemento tan influyente a lo largo de la vida de los individuos en nuestra sociedad.
 
The use of television in the educational field has been a highly debated topic in different forums: educational, social, family, etc. We present the areas where we can integrate the use of a concrete TV series and its blocks of content. Finally we conclude this experience with a call to teachers at this level in particular not to be forgotten a resource so close. In the following lines are areas where they can integrate the use of a particular television series and its content blocks, based on an example of an episode of a child series. Finally we conclude that it is a professional duty to make a call of attention to teaching at this level particularly, and we understand that should seize a resource so close and simultaneously we must offer educational responses to this element so influential in livelong of individuals in our society.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REICE_12_1_5.pdf
Size
140.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Llorent, Vicente J. - Marín, Verónica

This item appears in the following Collection(s)

  • REICE. Vol. 12, num. 01. 2014 [7]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Actividad física y salud en el currículo de educación primaria y secundaria 

    Muñoa Blas, JoséAutoridad UAM; Martínez de Haro, VicenteAutoridad UAM
    2010
  • La educación inclusiva en la educación infantil: Propuestas basadas en la evidencia 

    Grande Fariñas, Patricia; González Noriega, María del Mar
    2015
  • Formación Profesional y Universidad: ¿convergencia deseable? Integración de Ciclos Formativos de Grado Superior en los campus universitarios. El caso de la Educación Infantil 

    Savall Ceres, Juana
    2020-06-24
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram