UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 03, num. 01. 2010
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 03, num. 01. 2010
  • View Item

La evaluación de la docencia en la educación superior: de evaluaciones basadas en opiniones de estudiantes a modelos por competencias

Title (trans.)
The evaluation of teaching superior education: from evaluations based on opinions of students in models for competences
Author
Cisneros-Cohernour, Edith; Stake, Robert
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2010
Citation
RIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 3.1 (2010): 218-231
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol3-num1_e/art17.pdf
Subjects
Modelos de competencias; Evaluación de la docencia; Opiniones de estudiantes; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661597

Abstract

En esta ponencia presentamos un panorama de la evaluación de la docencia en educación superior, las características de estas evaluaciones basadas principalmente en opiniones de los estudiantes, y analizamos el reciente uso del enfoque de evaluación de la docencia basado en competencias de desempeño. La ponencia es interactiva y provee al lector con la oportunidad de reflexionar en qué medida estos dos enfoques podrían válidamente representar la calidad de la docencia de los instructores cuyos casos se presentan en los anexos
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_3_1_17.pdf
Size
143.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Cisneros-Cohernour, Edith - Stake, Robert

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 03, num. 01. 2010 [28]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los sistemas de estímulos académicos y la evaluación de la docencia: experiencia de dos universidades 

    Patrón Cortés, Roger Manuel; Cisneros-Cohernour, Edith J.
    2014
  • La evaluación de la docencia en dos universidades públicas latinoamericanas: Cuba y México 

    Aguilar Riveroll, Ángel Martín; Carbonell Duménigo, Alejandro; Cisneros-Cohernour, Edith J.
    2014
  • A research experience using portfolios for assessing college teaching 

    Cisneros-Cohernour, Edith J.; Stake, Robert E.
    2014-06
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram