UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item

Tipología de la docencia en una universidad pública del noroeste de México

Title (trans.)
Tipo de ensino at a pública universidade do noroeste do México; Typology of teaching at a public university in northwestern Mexico
Author
Domínguez, Rosario L.; Martínez, Lydia E.
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2012
Citation
RIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 5.1 (2012): 21-33
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol5-num1_e/art2.pdf
Subjects
Clúster; Enseñanza; Tipología; Educación superior; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661692

Abstract

Se presentan los resultados de la aplicación del método de clúster para dar soporte a la construcción de una tipología de la práctica docente en una universidad pública. Se describen las similitudes y diferencias que se evidencian en los conglomerados reflexionando con relación a la diversidad en el uso y desarrollo de estrategias para la planificación y la evaluación del aprendizaje; así como en las características de la conducción del aprendizaje en el aula.
 
Apresenta os resultados da aplicação do método de cluster para apoiar a construção de uma tipologia de prática em uma universidade pública de ensino. Descreve as semelhanças e as diferenças que são evidentes na reflexão de conglomerados com relação à diversidade no uso e desenvolvimento de estratégias para o planejamento e avaliação da aprendizagem; bem como as características da condução da aprendizagem na sala de aula.
 
We present the results of the application of the cluster to support the construction of a typology of teaching practice in a public university. It describes the similarities and differences that are evident in the clusters regarding the diversity in the use and development of strategies for planning and assessing learning as well as the characteristics for conducting learning in the classroom.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_5_1_4.pdf
Size
260.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Domínguez, Rosario L. - Martínez, Lydia E.

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012 [29]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La evaluación de la docencia en dos universidades públicas latinoamericanas: Cuba y México 

    Aguilar Riveroll, Ángel Martín; Carbonell Duménigo, Alejandro; Cisneros-Cohernour, Edith J.
    2014
  • La evaluación de la docencia en las universidades públicas mexicanas: un diagnóstico para su comprensión y mejora 

    Rueda Beltrán, Mario; Luna Serrano, Edna; García Cabrero, Benilde; Loredo Enríquez, Javier
    2010
  • Diagnóstico preliminar sobre evaluación de la docencia universitaria: una aproximación a la realidad en las universidades públicas y/o estatales de Chile 

    Salazar Ascensio, José
    2008
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram