UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item

Una aproximación conceptual para el diseño de instrumentos de evaluación de la competencia Aprender a Aprender en los profesionales de la educación

Title (trans.)
Uma abordagem conceitual para a concepção de instrumentos de avaliação da competência Aprender a Aprender em educação profissional; A conceptual approach for the design of instruments in education professionals for the evaluation of the competence “Learning to Learn”
Author
García Bellido, Rosario; Jornet, Jesús M.; González Such, José
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2012
Citation
RIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 5.1 (2012): 203-215
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol5-num1_e/art14.pdf
Subjects
Competencia; Aprender a aprender; Aprendizaje a lo largo de la vida; Evaluación; Constructo; Criterios de evaluación; Determinación de estándares; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661704

Abstract

En este artículo pretendemos realizar una aproximación al concepto de competencia, centrándonos finalmente en la competencia Aprender a Aprender, objeto de nuestro estudio. Esta aproximación conceptual tiene como finalidad el diseño de instrumentos que nos permitan evaluar dicha competencia en los profesionales de la educación. Para ello, reflexionaremos acerca de los procesos implicados en el desarrollo de la competencia Aprender a Aprender, que se van a evaluar. Esto nos permitirá planificar y diseñar el proceso de evaluación de la competencia Aprender a Aprender.
 
Neste artigo, pretendemos fazer uma abordagem ao conceito de concorrência, finalmente, centrando-se sobre a competência de aprender a aprender, objeto de nosso estudo. Esta abordagem conceptual destina-se a concepção de instrumentos que permitem-nos avaliar essa concorrência nos profissionais da educação. Para este efeito, refletindo sobre os processos envolvidos no desenvolvimento da competência aprender a aprender, avaliaremos. Isso permitir-nos planejar e desenvolver o processo de avaliação da competência aprender a aprender.
 
This paper we intend to make an approach to the concept of competition, finally focusing on competence learn to learning, the object of our study. This conceptual approach is intended tools design that allows us to assess that competence in professionals in education. To do this, we will reflect on the processes involved in the development of competence learn to learning, to be evaluated. This allows us to plan and design the assessment process of competence learns to learning.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_5_1_16.pdf
Size
430.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:García Bellido, Rosario - Jornet, Jesús M. - González Such, José

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012 [29]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Colegialidad docente: un estudio comparativo (España/México) de validación de constructo para el diseño de un instrumento de evaluación 

    Bakieva, Margarita; Jornet-Meliá, Jesús M.; Leyva Barajas, Yolanda
    2014-06
  • Diseño de un instrumento para evaluar el valor social subjetivo de la educación en estudiantes, docentes y familias: Resultados de un ensayo piloto 

    Sancho-Álvarez, Carlos; Jornet Meliá, José Miguel; González-Such, José
    2017
  • Tendencias en las políticas de formación y evaluación del profesorado en la educación superior en España 

    Perales Montolío, María Jesús; Jornet-Meliá, Jesús M.; González-Such, José
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram