UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item

El portafolio como instrumento en la evaluación de un programa de formación docente

Title (trans.)
O portfólio como instrumento para a avaliação de um programa de formação de professores; The portafolio as an instrument for evaluating a teaching training programme
Author
Cisneros Cohernour, Edith J.; Pech Campos, Silvia J.; Aguilar, Zulema N.
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2012
Citation
RIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 5.1 (2012): 230-236
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol5-num1_e/art16.pdf
Subjects
Evaluación de la docencia; Educación superior; Portafolios; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661706

Abstract

Este trabajo presenta los resultados de un estudio que utilizó el portafolio como instrumento para la evaluación de profesores que participaron en un programa de formación docente en el sureste de México. Los resultados del estudio indican que la metodología utilizada fue valiosa para evaluar el desempeño de los docentes e identificar áreas de mejora. La investigación es parte del proyecto Modelo para el desarrollo y evaluación de competencias académicas de la Red de Desarrollo y Evaluación de Competencias Académicas (PROMEP).
 
Este trabalho apresenta os resultados de um estudo que usado o portfólio como uma ferramenta para a avaliação de professores que participou de um programa de formação de professores de Sudeste do México. Os resultados do estudo indicam que a metodologia foi valiosa para avaliar o desempenho dos professores e identificar áreas para melhoria. A pesquisa é parte do projeto modelo para o desenvolvimento e a avaliação das competências académicas da rede de desenvolvimento e avaliação das competências académicas (PROMEP).
 
This paper presents the findings of a study that used a teacher portfolio as instrument for evaluating faculty members who participated in a preparation program in Southeast Mexico. Findings of the study indicate that portfolios were valuable both for evaluation and for improvement purposes. The study is part of a larger research endeavor: Model fro the development and assessment of academic competencies developed by the Red de Desarrollo y Evaluación de Competencias Académicas (PROMEP).
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_5_1_18.pdf
Size
204.4Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Cisneros Cohernour, Edith J. - Pech Campos, Silvia J. - Aguilar, Zulema N.

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012 [29]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El portafolio como instrumento de evaluación docente: una experiencia en el sureste de México 

    Cisneros-Cohernour, Edith J:
    2008
  • La evaluación de la docencia en dos universidades públicas latinoamericanas: Cuba y México 

    Aguilar Riveroll, Ángel Martín; Carbonell Duménigo, Alejandro; Cisneros-Cohernour, Edith J.
    2014
  • Uso del Modelo V en la evaluación de un Programa de Licenciatura en Medicina Veterinaria en México 

    Williams, José de Jesús; Cisneros Cohernour, Edith
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram