UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item

El portafolios de evaluación como estrategia de formación y evaluación docente

Title (trans.)
As carteiras de avaliação como estratégia de formação e avaliação docente; Assessment portfolios as a strategy of teacher training and evaluation
Author
Leyva, Yolanda E.
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2012
Citation
RIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 5.1 (2012): 328-337
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol5-num1_e/art25.pdf
Subjects
Evaluación docente; Portafolio de evaluación; Formación docente; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661715

Abstract

El presente seminario aborda el tema del portafolio docente como estrategia para la evaluación con fines de mejora continua e innovación educativa. El análisis inicia con una breve reflexión de los retos que enfrenta la educación superior para dar respuesta a los nuevos esquemas de formación profesional que tienen implicaciones directas en la práctica docente. Las tendencias actuales de formación profesional se orientan a promover la educación basada en competencias, enfoque que en la última década se ha venido generalizando en el ámbito de la educación superior a nivel internacional.
 
Este seminário aborda a questão do portfólio de ensino como uma estratégia para a avaliação de melhoria contínua e inovação educativa. A análise começa com uma breve reflexão dos desafios que o ensino superior para responder aos novos esquemas de formação profissional que têm implicações directas para a prática de ensino. As tendências atuais de formação profissional destinadas a promover a educação, a abordagem baseada na competência que, na última década, tem sido difundida no domínio do ensino superior a nível internacional.
 
This seminar addresses the issue of the portfolio teaching as a strategy for the evaluation for the purpose of continuous improvement and educational innovation. The analysis starts with a brief reflection of the challenges facing higher education to respond to the new vocational training schemes which have direct implications for teaching practice. Current trends in vocational training are aimed at promoting education, competency-based approach which in the last decade has been widespread in the field of higher education to international level.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_5_1_27.pdf
Size
294.5Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Leyva, Yolanda E.

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012 [29]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La evaluación como recurso estratégico para la mejora de la práctica docente ante los retos de una educación basada en competencias 

    Leyva Barajas, Yolanda Ediht
    2010
  • La evaluación de las competencias docentes de profesores de licenciatura en educación preescolar y primaria: el caso de una escuela normal mexicana 

    Leyva, Yolanda E.
    2012
  • Colegialidad docente: un estudio comparativo (España/México) de validación de constructo para el diseño de un instrumento de evaluación 

    Bakieva, Margarita; Jornet-Meliá, Jesús M.; Leyva Barajas, Yolanda
    2014-06
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad