UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012
  • View Item

La evaluación de la docencia en Iberoamérica

Title (trans.)
A avaliação do ensino na América Latina; Teaching evaluation in Latin America
Author
González Such, José
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2012
Citation
REICE. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 12.3 (2014): 338-348
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol5-num1_e/art26.pdf
Subjects
Evaluación docente; Instrumentos de evaluación docente; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661716

Abstract

La evaluación de la docencia se ha convertido durante estos años en un referente inexcusable para la consecución de la calidad en la enseñanza. Durante los últimos años ha ido cambiando, desde una situación en la que no había ningún referente de este tipo de evaluación hasta la actualidad, en la que prácticamente todos los países iberoamericanos poseen centros o servicios relacionados con los ministerios de educación centrados en la evaluación de la calidad de la educación de sus sistemas, lo que está generando mucha información. Durante el último coloquio de la RIIED se realizaron distintos acercamientos para analizar la situación actual de la Evaluación de la Docencia en algunos países.
 
Avaliação do ensino tornou-se ao longo dos anos uma referência imperdoável para a consecução da qualidade do ensino. Nos últimos anos foi alterado, passando de uma situação em que não houve nenhum qualquer referência para este tipo de avaliação até os dias atuais, em que praticamente todos os países latino-americanos têm centros ou serviços relacionados com os ministérios da educação focada na avaliação da qualidade da educação dos seus sistemas, que está gerando um monte de informações. Durante o último Simpósio do RIIED eram diferentes abordagens para analisar a situação atual da avaliação do ensino em alguns países.
 
Evaluation of teaching has become over the years an inexcusable reference for the attainment of quality in education. During recent years has changed, from a situation in which there was no any reference for this type of evaluation to the present day, in which virtually all Latin American countries have centres or services related to the ministries of education focused on the evaluation of the quality of the education of their systems, which is generating a lot of information. During the last Symposium of the RIIED different approaches were made to analyze the current situation of the teaching assessment in some countries.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_5_1_28.pdf
Size
246.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:González Such, José

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 05, num. 01. 2012 [29]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La evaluación de la docencia en Iberoamérica: avances, perspectivas e innovación 

    Conzuelo Serrato, Sandra
    2014
  • Usos e impacto de la evaluación de la docencia en la Universidad Autónoma del estado de Hidalgo: resultados de la meta-evaluación 

    Elizalde Lora, Leticia; Torquemada González, Alma Delia; Olvera, Brenda I.
    2010
  • Los resultados de aprendizaje como indicador para la evaluación de la calidad de la docencia universitaria. Reflexiones metodológicas 

    Jornet, Jesús M.; González Such, José; Bakieva, Margarita
    2012
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram