UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 07, num. 01. 2014
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • RIEE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa
  • RIEE. Vol. 07, num. 01. 2014
  • View Item

La convivencia entre los estudiantes universitarios: su atención desde el proyecto educativo de la carrera

Title (trans.)
Coexistence among university students: their attention from the educational project of the degree
Author
Mederos Piñeiro, Milagros
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2014-05
Citation
RIEE. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 7.1 (2014): 141-159
 
 
 
ISSN
1989-0397
Editor's Version
http://www.rinace.net/riee/numeros/vol7-num1/art9.pdf
Subjects
Convivencia; Proyectos de vida; Estrategia; Integración; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/661831

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

El artículo es el resultado de una experiencia de la carrera de Licenciatura en Educación Primaria. Se aplicó una estrategia pedagógica con el objetivo de potenciar las relaciones de convivencia entre los estudiantes desde el proyecto educativo de grupo, año y carrera, donde se pone de manifiesto el aprendizaje de actitudes pro-sociales y de convivencia afectuosa, con la inclusión de todos. Las acciones articulan el sistema de influencias educativas con actividades curriculares y extracurriculares, se cohesiona los proyectos de vida de los estudiantes y el aprendizaje de normas de convivencia en un todo armónico y coherente para la labor educativa. Se utilizaron métodos de investigación: teóricos y empíricos para la caracterización del estado inicial y la valoración de los resultados. La estrategia pedagógica contribuyó a formar normas de convivencia, mejorar la calidad de las relaciones, tener en cuenta el criterio del otro, el respeto entre los estudiantes, la atención a la diversidad, la elevación de la cultura y la formación profesional.
 
The article is the result of an experience of Bachelor in Elementary Education. A pedagogical strategy was applied with the aim of promoting harmonious relations among students from the educational group project, year and race, where shows learning pro -social attitudes and loving coexistence, with the inclusion of all. Shares articulate the system of educational influences curricular and extracurricular activities, projects student life and learning standards of living in a harmonious and coherent educational work represents everything. For theoretical and empirical characterization of the initial state and the evaluation of results: research methods were used. The teaching strategy helped form standards of living, improve the quality of relationships, taking into account the criteria in the other, respect among students, attention to diversity, the elevation of culture and training.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEE_7_1_11.pdf
Size
359.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Mederos Piñeiro, Milagros

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEE. Vol. 07, num. 01. 2014 [10]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Una concepción investigativa en el aula: sus efectos en el aprendizaje escolar 

    Mederos Piñeiro, Milagros
    2013
  • Repercusión del sedentarismo en la respuesta cardiorrespiratoria en estudiantes universitarios 

    Cuña Carrera, I.; Lantarón Caeiro, E. M.; González González, Y.; Gutiérrez Nieto, M.
    2017-06
  • El currículo de la educación básica en México: un proyecto educativo flexible para la atención a la diversidad y el fortalecimiento de la sociedad democrática 

    Sánchez Regalado, Norma Patricia
    2012
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad