UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • ISIMU
  • Isimu: Revista sobre Oriente Próximo y Egipto en la antigüedad. Volumen 14-15. 2011
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • ISIMU
  • Isimu: Revista sobre Oriente Próximo y Egipto en la antigüedad. Volumen 14-15. 2011
  • View Item

An Assyrian King in Turin

Author
Lippolis, Carlo
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Centro Superior de Estudios de Oriente Próximo y Egiptología
Date
2011
Citation
ISIMU 14-15 (2011-2012): 45-56
 
 
 
ISSN
1575-3492
Subjects
Assyrian reliefs; Visual representation codes; Khorsabad; Cabeza de Sargón II; Arte / Bellas Artes; Historia
URI
http://hdl.handle.net/10486/662327

Abstract

At the Museum of Antiquity in Turin (Italy) is now again exhibited the famous portrait of Sargon II (donated by P.E. Botta to his hometown, along with another portrait of a courtier) together with a few small fragments of other lesser-known Assyrian wall reliefs, from Khorsabad and Nineveh. In this paper we present some considerations on the two Botta’s reliefs, considering in particular the representational codes used by artists in the composition of the Assyrian royal portraits
 
En el museo de Antigüedades de Turín (Italia), actualmente se exhibe de nuevo el famoso retrato de Sargón II (donado por P.E. Botta a su ciudad natal a la par que otro retrato de un cortesano) junto con unos cuantos fragmentos pequeños de otros relieves murales asirios menos conocidos de Jorsabad y Nínive. En el presente artículo exponemos algunas consideraciones sobre los dos relieves de Botta, valorando en particular los códigos de representación utilizados por los artistas en la composición de los retratos asirios reales
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
I14_5.pdf
Size
11.94Mb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Lippolis, Carlo

This item appears in the following Collection(s)

  • Isimu: Revista sobre Oriente Próximo y Egipto en la antigüedad. Volumen 14-15. 2011 [11]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Diplomacia, Familia y Lealtades. El príncipe Filiberto de Saboya (1588-1624) entre las cortes de Madrid y Turín 

    Antolín Rejón, CarlosAutoridad UAM
    2021-06-16
  • De Madrid a Turín: el ceremonial de las reinas españolas en la corte de la duquesa Catalina Micaela de Saboya 

    Río Barredo, María José delAutoridad UAM
    2003
  • "En el real serbicio de vuestra majestad": el cardenal Mauricio de Saboya entre Turín, Roma, Madrid y París 

    Raviola, Blythe Alice
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad