An Assyrian King in Turin
Author
Lippolis, CarloPublisher
Universidad Autónoma de Madrid. Centro Superior de Estudios de Oriente Próximo y EgiptologíaDate
2011Citation
ISIMU 14-15 (2011-2012): 45-56ISSN
1575-3492Subjects
Assyrian reliefs; Visual representation codes; Khorsabad; Cabeza de Sargón II; Arte / Bellas Artes; HistoriaAbstract
At the Museum of Antiquity in Turin (Italy) is now again exhibited the famous portrait of Sargon II (donated
by P.E. Botta to his hometown, along with another portrait of a courtier) together with a few small fragments
of other lesser-known Assyrian wall reliefs, from Khorsabad and Nineveh. In this paper we present some
considerations on the two Botta’s reliefs, considering in particular the representational codes used by artists
in the composition of the Assyrian royal portraits En el museo de Antigüedades de Turín (Italia), actualmente se exhibe de nuevo el famoso retrato de Sargón
II (donado por P.E. Botta a su ciudad natal a la par que otro retrato de un cortesano) junto con unos
cuantos fragmentos pequeños de otros relieves murales asirios menos conocidos de Jorsabad y Nínive. En el
presente artículo exponemos algunas consideraciones sobre los dos relieves de Botta, valorando en
particular los códigos de representación utilizados por los artistas en la composición de los retratos asirios
reales
Files in this item
Google Scholar:Lippolis, Carlo
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
"En el real serbicio de vuestra majestad": el cardenal Mauricio de Saboya entre Turín, Roma, Madrid y París
Raviola, Blythe Alice
2014