UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Las competencias en Ciencias Sociales en el título de maestro de educación primaria

Author
Herrero Fabregat, Clementeuntranslated; Pastor Blázquez, María Montserratuntranslated
Entity
UAM. Departamento de Didácticas Específicas
Publisher
Universidad de Murcia. Instituto de Ciencias de la Educación y Departamento de Geografía de la Facultad de Filosofía y Letras
Date
2011
Citation
Didáctica Geográfica 12 (2011): 73-90
 
 
 
ISSN
0210-492X (print); 2174-6451 (online)
Subjects
Competencias; Ciencias Sociales; Maestro; Educación primaria; Educación; Psicología
URI
http://hdl.handle.net/10486/662874

Abstract

El presente artículo tiene como objetivo reflexionar sobre el estado de la cuestión y el análisis crítico de las competencias en ciencias sociales, para el nuevo Título de Grado de Maestro en Educación Primaria. En primer lugar, se reflexiona sobre el concepto de competencia y las distintas definiciones que presentan algunos expertos en este campo. Y en segundo lugar, se realiza la enumeración y posterior análisis crítico de las competencias previstas para los profesionales docentes, desde el título de grado hasta las correspondientes por materias, elaborando además un marco de subcompetencias para las Ciencias Sociales
 
L´article présent a pour objectif réfléchir l'état de la question et l´analyse critique des concurrences dans des sciences sociales, pour le nouveau Titre de Degré de Maitre d´Enseignement primaire. Dans la deuxième partie de l´article il part pour réaliser l´énumération et l´analyse postérieure critique des concurrences prévues pour les professionnels enseignants, depuis le Titre de Degré jusqu´aux correspondantes par des matières, en élaborant de plus un cadre de sous-concurrences pour les sciences sociales.
 
The purpose of the present article is to think about state of question and critical analysis of social sciences, for the new Title of Degree of Teacher in Primary Education. First of all, one reflects on the concept of competence and the different definitions given by some experts in this area. In second place it is realized the enumeration and later critical analysis of competences for educational professionals, from the corresponding title of degree to by matters, elaborating in addition a frame to subcompetences for Social Sciences
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
competencias_herrero_dg_2012.pdf
Size
136.0Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Herrero Fabregat, Clemente - Pastor Blázquez, María Montserrat

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17784]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La evaluación continua de las competencias en ciencias sociales en el título de maestro de Educación Primaria 

    Herrero Fabregat, ClementeAutoridad UAM; Pastor Blázquez, María MontserratAutoridad UAM
    2012
  • La participación española en la reunión de geógrafos europeos en Wurzburgo (Alemania), marzo de 1942 

    Pastor Blázquez, María MontserratAutoridad UAM; Herrero Fabregat, ClementeAutoridad UAM
    2016
  • Hacia una didáctica integrada de las ciencias sociales 

    Herrero Fabregat, ClementeAutoridad UAM
    2012
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad