Validación del Cuestionario de Autoevaluación de la Creatividad en la Enseñanza Universitaria CACEU-2010
Title (trans.)
Validity of the self-assessment questionnaire of applied creativity in Higher Education CACEU-2010Entity
UAM. Departamento de Didáctica y Teoría de la EducaciónPublisher
Universidad de Navarra. Servicio de PublicacionesDate
2011Citation
ESE. Estudios sobre Educación 21 (2011): 45-59ISSN
1578-7001Subjects
Cuestionario; Creatividad; Enseñanza universitaria; Formación; Autoevaluación docente; EducaciónAbstract
La creatividad es un vector formativo de la
enseñanza y de las relaciones entre estudiantes y profesores
en la Educación Superior. A tal fin, el Cuestionario
de Autoevaluación de la Creatividad en la Enseñanza
Universitaria (CACEU-2010) se ha diseñado para
conocer cómo comprenden los profesores universitarios
la creatividad aplicada a su enseñanza y facilitar su autoevaluación.
Se estructuró como una escala de autoinforme,
conformada por 44 ítemes. Se estudió la validez
de contenido, realizada por jueces expertos. La
fiabilidad se obtuvo con el método Alpha de Cronbach,
y el parámetro obtuvo valores entre 0,70 y 0,94 para
las diferentes subescalas utilizadas. Creativity is a formative vector of teaching
and relationships between students and teachers in
Higher education. To this end, the self- assessment
Questionnaire of Applied Creativity in Higher Education
(CACEU-2010) has been designed to determine how
university teachers understand creativity applied to their
teaching and facilitate their self-assessment. It was
structured as a self-report scale, composed of 44 items.
Content validity was evaluated by expert judges. The reliability
was obtained using the method of Cronbach Alpha,
and obtained values between 0.70 and 0.94.
Files in this item
Google Scholar:Paredes Labra, Joaquín A.
-
Herrán Gascón, Agustín de la
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.