UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 11. 2014
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 11. 2014
  • View Item

La evaluación mediante criterios y estándares. Aplicaciones al área de Lengua y Literatura

Author
Gómez Picapeo, Jesús
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas
Date
2014
Citation
Didácticas Específicas 11 (2014): 21-39
 
 
 
ISSN
1989-5240
Subjects
Criterios de evaluación; estándares de aprendizaje; instrumentos de evaluación; competencias clave; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/663154

Abstract

En este artículo se pone de relieve la importancia de la evaluación en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Los nuevos currículos de Educación Primaria y Educación Secundaria de la LOMCE incluyen criterios de evaluación y estándares de aprendizaje evaluables en todas las áreas de conocimiento. A lo largo del artículo se describen las posibilidades de uso de los criterios y estándares como punto de partida para elaborar y revisar instrumentos de evaluación y calificación. Los ejemplos utilizados se refieren al área de Lengua castellana y Literatura
 
This article highlights the importance of evaluation in the teaching-learning process. New LOMCE curriculum of Primary and Secondary Education includes evaluation criteria and learning standards which are assessed in all areas of knowledge. Throughout this article, possibilities of usage of criteria and standards as starting point to develop and revise instruments of evaluation and grading are described. The examples used are referred to the Spanish Language and Literature subject
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
DE_11_2.pdf
Size
528.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Gómez Picapeo, Jesús

This item appears in the following Collection(s)

  • Didácticas Específicas. Número 11. 2014 [6]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Creación, desarrollo y resultados de la aplicación de pruebas de evaluación basadas en estándares para diagnosticar competencias en matemática y lectura al ingreso a la universidad 

    Rodríguez Morales, Pilar
    2017
  • Evaluación de la plataforma virtual EPIC LMS como sistema de gestión de aprendizaje según estándares de calidad tecnológica y usabilidad 

    Vigo Montero, Mariana; Gómez Zermeño, Marcela Georgina; Ábrego Tijerina, Raúl Fernando
    2015
  • Revisión sobre autoevaluación educativa: evidencia empírica de su implementación a través de la autocalificación sin criterios de evaluación, rúbricas y guiones 

    Panadero, Ernesto; Alonso Tapia, Jesús
    2013
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram