UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 03, num. 01. 2014
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social
  • RIEJS. Vol. 03, num. 01. 2014
  • View Item

Atención temprana para la Justicia Social

Title (trans.)
Early intervention for Social Justice; Atenção precoce para a Justiça Social
Author
Tello, Inmaculada; Jiménez, Carmen; Trugeda, Nuria; Martínez-Martínes, Ariadna
Entity
UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación "Cambio Educativo para la Justicia Social" (GICE); Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2014
Citation
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 3.1 (2014): 231-248
 
 
 
ISSN
2254-3139
Subjects
Atención temprana; Necesidades educativas; Justicia social; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/663251

Abstract

En la actualidad se están revisando los planes de estudio de las carreras de Educación Infantil y Primaria entre otros, por lo que parece adecuado analizar la aportación que dichas titulaciones realizan a la realidad del aula en el que los futuros docentes desarrollarán el proceso de enseñanza y aprendizaje. En este sentido, es de suma importancia, dada la gran diversidad que encontramos en las aulas de hoy en día, que se trabaje en la titulación el tema de la Atención Temprana y las Necesidades de Apoyo al Aprendizaje, con objeto de mejorar la calidad de las aulas y trabajar en el desarrollo de Escuelas para la Justicia Social
 
Currently the curricula of the degrees in Childhood Education and Primary Education are being reviewed. It seems appropriate to analyze the contribution that these degrees provide to classroom reality in which future teachers develop the teaching and learning process. In this regards and given the great diversity found today in the classrooms it is very important to work on the topic of Early Intervention and Learning Needs in order to improve the quality of the classrooms and to work on developing Schools for Social Justice
 
Atualmente se revisa os currículos dos cursos universitários de professores que atuarão na Educação Infantil e Ensino Fudamental dentre outras, motivo pelo qual parece adequado analisar a contribuição que tais titulações realizam na realidade em sala de aula nas quais os futuros docentes desenvolverão o processo de ensino e aprendizagem. Neste sentido, é de suma importância, dada a grande diversidade que encontramos nas salas de aulas de hoje, que se trabalhe na graduação o tema da Atenção Precoce e as Necessidades de Apoio à Aprendizagem, com objetivo de melhorar a qualidade das aulas e trabalhar no desenvolvimento de Escolas para a Justiça Social
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIEJS_3.1_14.pdf
Size
353.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Tello, Inmaculada - Jiménez, Carmen - Trugeda, Nuria - Martínez-Martínes, Ariadna

This item appears in the following Collection(s)

  • RIEJS. Vol. 03, num. 01. 2014 [16]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Grupos de morbilidad ajustados: características y comorbilidades de los pacientes crónicos según nivel de riesgo en Atención Primaria 

    Barrio-Cortes, Jaime; Cura-González, Isabel del; Martínez-Martín, Miguel; López-Rodríguez, Carmen; Jaime-Sisó, María Ángeles; Suárez Fernández, M. CarmenAutoridad UAM
    2019-05-29
  • Effectiveness of a cognitive behavioral intervention in patients with medically unexplained symptoms: Cluster randomized trial 

    Lápez-García-Franco, Alberto; Del-Cura-González, Ma Isabel; Caballero Martínez, LuisAutoridad UAM; Sanz-Cuesta, Teresa; Díaz-García, Marta Isabel; Rodríguez Monje, Ma Teresa; Chahua, Marcela; Mũoz-Sanchez, Inmaculada; Serrano-González, Dolores; Rollán-Llanderas, Teresa; Nieto-Blanco, Esther; Losada-Cucco, Liliana; Caballero-Martínez, Fernando; Sanz-García, Nuria; Pose-García, Belén; Jurado-Sueiro, Montserrat; Rey, ManuelaLuque; De Blas González, Francisca García; Abanto, Ma Angeles Miguel; Bayona, Teresa Sanz; Ayllán-Camargo, Rafaela; Lopez, Inmaculada Santamaría; Hernando, María Luisa Santiago; Beltran-Alvarez, Rosario; Aguilar-Gutierrez, Ana Isabel; Mota-Rodriguez, Jose Luis; Cosculluela-Pueyo, Rafaél; Lápez-Martín-Aragán, Teresa; Bonilla-Sanchez, Rosa; Aritieda-González-Granda, Ma Carmen; Razola-Rincán, Raquel; Sanchez-de-la-Ventana, Ma Angeles; Martinez-Guinea, Concepcián; Huerta-Galindo, Luis; Barrio-Ovalle, Ana Belén; Miguel-Martín, Susana; Portero-Fraile, Paz; Pensado-Freire, Higinio; Herrera-Garcia, María Luisa; Azcoaga-Lorenzo, Amaya; Gámez-García, Inés; Llamas-Sandino, Nuria; Lápez-Borja, Isabel; Maldonado-Castro, Hortensia; Lumbreras-Villarán, Patricia; Ascanio-Durán, Carlos
    2012-12-12
  • Genetic landscape of 6089 inherited retinal dystrophies affected cases in Spain and their therapeutic and extended epidemiological implications 

    Perea-Romero, Irene; Gordo, Gema; Iancu, Ionut F.; Del Pozo-Valero, Marta; Almoguera, Berta; Blanco-Kelly, Fiona; Carreño, Ester; Jimenez-Rolando, Belen; Lopez-Rodriguez, Rosario; Lorda-Sanchez, Isabel; Martin-Merida, Inmaculada; Pérez de Ayala, Lucia; Riveiro-Alvarez, Rosa; Rodriguez-Pinilla, Elvira; Tahsin-Swafiri, Saoud; Trujillo-Tiebas, Maria J.; Bustamante-Aragones, Ana; Cardero-Merlo, Rocio; Fernandez-Sanchez, Ruth; Gallego-Merlo, Jesus; Garcia-Vara, Ines; Gimenez-Pardo, Ascension; Horcajada-Burgos, Laura; Infantes-Barbero, Fernando; Lantero, Esther; Lopez-Martinez, Miguel A.; Martinez-Ramas, Andrea; Ondo, Lorena; Rodriguez de Alba, Marta; Sanchez-Jimeno, Carolina; Velez-Monsalve, Camilo; Villaverde, Cristina; Zurita, Olga; Aguilera-Garcia, Domingo; Aguirre-Lamban, Jana; Arteche, Ana; Cantalapiedra, Diego; Fernandez-San Jose, Patricia; Galbis-Martinez, Liliana; Garcia-Hoyos, Maria; Lombardia, Carlos; Lopez-Molina, Maria I.; Perez-Carro, Raquel; Da Silva, Luciana R.J.; Ramos, Carmen; Sanchez-Alcudia, Rocio; Sanchez-Navarro, Iker; Tatu, Sorina D.; Vallespin, Elena; Aller, Elena; Bernal, Sara; Gamundi, Maria J.; Garcia-Garcia, Gema; Hernan, Inmaculada; Jaijo, Teresa; Antiñolo, Guillermo; Baiget, Montserrat; Carballo, Miguel; Millan, Jose M.; Valverde, Diana; Allikmets, Rando; Banfi, Sandro; Cremers, Frans P.M.; Collin, Rob W.J.; De Baere, Elfride; Hakonarson, Hakon; Kohl, Susanne; Rivolta, Carlo; Sharon, Dror; Alonso-Cerezo, Maria C.; Ballesta-Martinez, Maria J.; Beltran, Sergi; Benito Lopez, Carmen; Català-Mora, Jaume; Catalli, Claudio; Cotarelo-Perez, Carmen; Fernandez-Burriel, Miguel; Fontalba-Romero, Ana; Galán-Gómez, Enrique; Garcia-Barcina, Maria; Garcia-Cruz, Loida M.; Gener, Blanca; Gil-Fournier, Belen; Govea, Nancy; Guillen-Navarro, Encarna; Hernando Acero, Ines; Irigoyen, Cristina; Izquierdo-Álvarez, Silvia; Llano-Rivas, Isabel; López-Ariztegui, Maria A.; Lopez-Gonzalez, Vanesa; Lopez-Grondona, Fermina; Martorell, Loreto; Mendez-Perez, Pilar; Moreno-Igoa, Maria; Oancea-Ionescu, Raluca; Palau-Martinez, Francesc; Perez de Nanclares, Guiomar; Ramos-Fuentes, Feliciano J.; Rodriguez-Lopez, Raquel; Ayuso García, María del Carmen TomasaAutoridad UAM
    2021-12-01
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad