Atención temprana para la Justicia Social
Title (trans.)
Early intervention for Social Justice; Atenção precoce para a Justiça SocialEntity
UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la EducaciónPublisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación "Cambio Educativo para la Justicia Social" (GICE); Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)Date
2014Citation
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 3.1 (2014): 231-248ISSN
2254-3139Subjects
Atención temprana; Necesidades educativas; Justicia social; EducaciónAbstract
En la actualidad se están revisando los planes de estudio de las carreras de Educación Infantil y Primaria entre otros, por lo que parece adecuado analizar la aportación que dichas titulaciones realizan a la realidad del aula en el que los futuros docentes desarrollarán el proceso de enseñanza y aprendizaje. En este sentido, es de suma importancia, dada la gran diversidad que encontramos en las aulas de hoy en día, que se trabaje en la titulación el tema de la Atención Temprana y las Necesidades de Apoyo al Aprendizaje, con objeto de mejorar la calidad de las aulas y trabajar en el desarrollo de Escuelas para la Justicia Social Currently the curricula of the degrees in Childhood Education and Primary Education are being reviewed. It seems appropriate to analyze the contribution that these degrees provide to classroom reality in which future teachers develop the teaching and learning process. In this regards and given the great diversity found today in the classrooms it is very important to work on the topic of Early Intervention and Learning Needs in order to improve the quality of the classrooms and to work on developing Schools for Social Justice Atualmente se revisa os currículos dos cursos universitários de professores que atuarão na Educação Infantil e Ensino Fudamental dentre outras, motivo pelo qual parece adequado analisar a contribuição que tais titulações realizam na realidade em sala de aula nas quais os futuros docentes desenvolverão o processo de ensino e aprendizagem. Neste sentido, é de suma importância, dada a grande diversidade que encontramos nas salas de aulas de hoje, que se trabalhe na graduação o tema da Atenção Precoce e as Necessidades de Apoio à Aprendizagem, com objetivo de melhorar a qualidade das aulas e trabalhar no desenvolvimento de Escolas para a Justiça Social
Files in this item
Google Scholar:Tello, Inmaculada
-
Jiménez, Carmen
-
Trugeda, Nuria
-
Martínez-Martínes, Ariadna
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Effectiveness of a cognitive behavioral intervention in patients with medically unexplained symptoms: Cluster randomized trial
Lápez-García-Franco, Alberto; Del-Cura-González, Ma Isabel; Caballero Martínez, Luis; Sanz-Cuesta, Teresa; Díaz-García, Marta Isabel; Rodríguez Monje, Ma Teresa; Chahua, Marcela; Mũoz-Sanchez, Inmaculada; Serrano-González, Dolores; Rollán-Llanderas, Teresa; Nieto-Blanco, Esther; Losada-Cucco, Liliana; Caballero-Martínez, Fernando; Sanz-García, Nuria; Pose-García, Belén; Jurado-Sueiro, Montserrat; Rey, ManuelaLuque; De Blas González, Francisca García; Abanto, Ma Angeles Miguel; Bayona, Teresa Sanz; Ayllán-Camargo, Rafaela; Lopez, Inmaculada Santamaría; Hernando, María Luisa Santiago; Beltran-Alvarez, Rosario; Aguilar-Gutierrez, Ana Isabel; Mota-Rodriguez, Jose Luis; Cosculluela-Pueyo, Rafaél; Lápez-Martín-Aragán, Teresa; Bonilla-Sanchez, Rosa; Aritieda-González-Granda, Ma Carmen; Razola-Rincán, Raquel; Sanchez-de-la-Ventana, Ma Angeles; Martinez-Guinea, Concepcián; Huerta-Galindo, Luis; Barrio-Ovalle, Ana Belén; Miguel-Martín, Susana; Portero-Fraile, Paz; Pensado-Freire, Higinio; Herrera-Garcia, María Luisa; Azcoaga-Lorenzo, Amaya; Gámez-García, Inés; Llamas-Sandino, Nuria; Lápez-Borja, Isabel; Maldonado-Castro, Hortensia; Lumbreras-Villarán, Patricia; Ascanio-Durán, Carlos
2012-12-12 -
Genetic landscape of 6089 inherited retinal dystrophies affected cases in Spain and their therapeutic and extended epidemiological implications
Perea-Romero, Irene; Gordo, Gema; Iancu, Ionut F.; Del Pozo-Valero, Marta; Almoguera, Berta; Blanco-Kelly, Fiona; Carreño, Ester; Jimenez-Rolando, Belen; Lopez-Rodriguez, Rosario; Lorda-Sanchez, Isabel; Martin-Merida, Inmaculada; Pérez de Ayala, Lucia; Riveiro-Alvarez, Rosa; Rodriguez-Pinilla, Elvira; Tahsin-Swafiri, Saoud; Trujillo-Tiebas, Maria J.; Bustamante-Aragones, Ana; Cardero-Merlo, Rocio; Fernandez-Sanchez, Ruth; Gallego-Merlo, Jesus; Garcia-Vara, Ines; Gimenez-Pardo, Ascension; Horcajada-Burgos, Laura; Infantes-Barbero, Fernando; Lantero, Esther; Lopez-Martinez, Miguel A.; Martinez-Ramas, Andrea; Ondo, Lorena; Rodriguez de Alba, Marta; Sanchez-Jimeno, Carolina; Velez-Monsalve, Camilo; Villaverde, Cristina; Zurita, Olga; Aguilera-Garcia, Domingo; Aguirre-Lamban, Jana; Arteche, Ana; Cantalapiedra, Diego; Fernandez-San Jose, Patricia; Galbis-Martinez, Liliana; Garcia-Hoyos, Maria; Lombardia, Carlos; Lopez-Molina, Maria I.; Perez-Carro, Raquel; Da Silva, Luciana R.J.; Ramos, Carmen; Sanchez-Alcudia, Rocio; Sanchez-Navarro, Iker; Tatu, Sorina D.; Vallespin, Elena; Aller, Elena; Bernal, Sara; Gamundi, Maria J.; Garcia-Garcia, Gema; Hernan, Inmaculada; Jaijo, Teresa; Antiñolo, Guillermo; Baiget, Montserrat; Carballo, Miguel; Millan, Jose M.; Valverde, Diana; Allikmets, Rando; Banfi, Sandro; Cremers, Frans P.M.; Collin, Rob W.J.; De Baere, Elfride; Hakonarson, Hakon; Kohl, Susanne; Rivolta, Carlo; Sharon, Dror; Alonso-Cerezo, Maria C.; Ballesta-Martinez, Maria J.; Beltran, Sergi; Benito Lopez, Carmen; Català-Mora, Jaume; Catalli, Claudio; Cotarelo-Perez, Carmen; Fernandez-Burriel, Miguel; Fontalba-Romero, Ana; Galán-Gómez, Enrique; Garcia-Barcina, Maria; Garcia-Cruz, Loida M.; Gener, Blanca; Gil-Fournier, Belen; Govea, Nancy; Guillen-Navarro, Encarna; Hernando Acero, Ines; Irigoyen, Cristina; Izquierdo-Álvarez, Silvia; Llano-Rivas, Isabel; López-Ariztegui, Maria A.; Lopez-Gonzalez, Vanesa; Lopez-Grondona, Fermina; Martorell, Loreto; Mendez-Perez, Pilar; Moreno-Igoa, Maria; Oancea-Ionescu, Raluca; Palau-Martinez, Francesc; Perez de Nanclares, Guiomar; Ramos-Fuentes, Feliciano J.; Rodriguez-Lopez, Raquel; Ayuso García, María del Carmen Tomasa
2021-12-01