UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 25. 2015.
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Tendencias pedagógicas
  • Tendencias pedagógicas. Número 25. 2015.
  • View Item

El grado de estudios ingleses en la Universidad de Jaén: pasado, presente y futuro

Author
Pérez Cañado, María Luisa
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
Date
2015
Citation
Tendencias Pedagógicas 25 (2015): 279-300
 
 
 
ISSN
1989-8614
Subjects
EEES; ECTS; formación; competencias; metodología; evaluación; coordinación; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/663434

Abstract

El presente artículo describe el funcionamiento de un grado lingüístico concreto (el Grado en Estudios Ingleses de la Universidad de Jaén) a lo largo de la última década, con el fin de determinar si se está desarrollando adecuadamente y si está preparando al futuro profesorado para afrontar con éxito los retos planteados por el actual panorama de enseñanza de lenguas extranjeras. Basándose en 4 estudios de carácter cuantitativo y cualitativo con más de 800 participantes en total, ofrece un recorrido por el pasado, presente y futuro de este Grado y proporciona instrumentos, procedimientos y un diseño de investigación replicables en otras investigaciones
 
The present article centers on a specific case study (the degree in English Studies at the University of Jaén), whose development it traces over the course of the past decade in order to determine whether it is functioning adequately and preparing future graduates to successfully step up to the challenges posed by the current foreign language teaching scenario. Taking 4 quantitative and qualitative studies with over 800 respondents as a basis, it glosses the past, present, and future of the afore-mentioned degree and provides instruments, procedures, and a sample research design replicable in other investigations
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
TP_25_16.pdf
Size
275.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Pérez Cañado, María Luisa

This item appears in the following Collection(s)

  • Tendencias pedagógicas. Número 25. 2015. [14]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Universidad Autónoma de Madrid: Pasado, presente y futuro 

    Garesse Alarcón, RafaelAutoridad UAM
    2017
  • Crisis matrimoniales y usufructo viudal: pasado, presente y futuro, comentario a la SAP de Cuenca de 4 de marzo de 2004 y a la SAP Las Palmas de 6 de marzo de 2004 

    Crespo Mora, María Carmen
    2005
  • Impact of recommended maternal vaccination programs on the clinical presentation of sars-cov-2 infection: A prospective observational study 

    de la Cruz Conty, Maria Luisa; Encinas Pardilla, Maria Begoña; Garcia Sanchez, Marta; Gonzalez Rodriguez, Laura; Muner-Hernando, Marta Luisa; Royuela Vicente, Ana; Pintado Recarte, Pilar; Martinez Varea, Alicia; Martinez Diago, Clara; Cruz Melguizo, Sara; Martinez-Perez, Oscar
    2021-01-08
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram