El grado de estudios ingleses en la Universidad de Jaén: pasado, presente y futuro
Author
Pérez Cañado, María LuisaPublisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la EducaciónDate
2015Citation
Tendencias Pedagógicas 25 (2015): 279-300ISSN
1989-8614Subjects
EEES; ECTS; formación; competencias; metodología; evaluación; coordinación; EducaciónAbstract
El presente artículo describe el funcionamiento de un grado lingüístico concreto
(el Grado en Estudios Ingleses de la Universidad de Jaén) a lo largo de la
última década, con el fin de determinar si se está desarrollando
adecuadamente y si está preparando al futuro profesorado para afrontar con
éxito los retos planteados por el actual panorama de enseñanza de lenguas
extranjeras. Basándose en 4 estudios de carácter cuantitativo y cualitativo con
más de 800 participantes en total, ofrece un recorrido por el pasado, presente y
futuro de este Grado y proporciona instrumentos, procedimientos y un diseño
de investigación replicables en otras investigaciones The present article centers on a specific case study (the degree in English
Studies at the University of Jaén), whose development it traces over the course
of the past decade in order to determine whether it is functioning adequately
and preparing future graduates to successfully step up to the challenges posed
by the current foreign language teaching scenario. Taking 4 quantitative and
qualitative studies with over 800 respondents as a basis, it glosses the past,
present, and future of the afore-mentioned degree and provides instruments,
procedures, and a sample research design replicable in other investigations
Files in this item
Google Scholar:Pérez Cañado, María Luisa
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.