UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

El aprendizaje y la enseñanza de la interpretación musical: cambiando las concepciones y las prácticas

Title (trans.)
Learning and teaching musical performance: changing conceptions and educationl practices
Author
Pozo, Juan Ignacio; Bautista, Alfredo; Torrado, José Antonio
Entity
UAM. Departamento de Psicología Básica
Publisher
Fundación Infancia y Aprendizaje
Date
2008-01-01
Citation
10.1174/113564008783781495
Cultura y Educación 20.1 (2008): 5-15
 
 
 
ISSN
1135-6405 (print)
DOI
10.1174/113564008783781495
Funded by
Este artículo forma parte de la investigación Instrucción para el cambio representacional: de las teorías implícitas al aprendizaje de conocimientos en contextos educativos, financiada por el Plan Nacional I+D+, Ministerio de Educación y Ciencia, SEJ2006-15639-C02-01, cuya investigadora principal es María del Puy Pérez Echeverría
Project
Gobierno de España. SEJ2006-15639-C02-01
Editor's Version
http://dx.doi.org/10.1174/113564008783781495
Subjects
Conservatorios de música; Concepciones y prácticas de enseñanza y aprendizaje; Interpretación musical; Cambio educativo; Conservatoires of music; Teaching and learning conceptions and practices; Musical performance; Educational change; Educación; Psicología
URI
http://hdl.handle.net/10486/665296
Note
The Version of Record of this manuscript has been published and is available in Cultura y Educación 2008 http://www.tandfonline.com/ http://dx.doi.org/10.1174/113564008783781495
Rights
© 2008 Fundación Infancia y Aprendizaje

Abstract

En los últimos años, la enseñanza de la interpretación musical en los conservatorios viene estando sometida a exigencias de cambio, tanto por las propias reformas curriculares que han tenido lugar como por el desarrollo de la propia investigación en este dominio. Sin embargo, esas demandas de cambio hacia una enseñanza basada en un modelo constructivista apenas han alcanzado la realidad de las aulas. Este artículo propone que una de las razones de esa resistencia al cambio son las concepciones implícitas sobre el aprendizaje y la enseñanza de profesores y alumnos, al tiempo que introduce el resto de los estudios que componen este número monográfico
 
During the last few years, the education of musical interpretation in conservatoires is demanding a change due to 1) curricular reforms that have taken place and 2) progress made by research in this field. Nevertheless, these demands of change towards an education based on a constructivist model have scarcely reached the reality of the classroom. It is proposed that one of the reasons for this resistance to change is teachers’ and pupils’ implicit conceptions about learning and education. The paper also introduces the rest of the studies that make up this monographic issue
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
aprendizaje_pozo_ce_2008_pre.pdf
Size
363.7Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Pozo, Juan Ignacio - Bautista, Alfredo - Torrado, José Antonio

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17245]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Metas y estrategias para una práctica constructiva en la enseñanza instrumental 

    Torrado, José Antonio; Pozo, Juan Ignacio
    2008-01-01
  • Las culturas de la educación musical: aprendiendo a interpretar un instrumento 

    Torrado, José Antonio; Casas, Amalia; Pozo, Juan Ignacio
    2005
  • Concepciones de profesores y alumnos de piano sobre la enseñanza y el aprendizaje de partituras musicales 

    Bautista Arellano, Alfredo
    2009
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad