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dc.contributor.authorLuttrell, Andrewen_US
dc.contributor.authorBriñol Turnes, Pablo Antonio es_ES
dc.contributor.authorPetty, Richard E.en_US
dc.contributor.authorCunnigham, Williamen_US
dc.contributor.authorDíaz, Daríoes_ES
dc.contributor.otherUAM. Departamento de Psicología Social y Metodologíaes_ES
dc.date.accessioned2015-05-22T15:04:11Z
dc.date.available2015-05-22T15:04:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationRevista de Psicología Social = International Journal of Social Psychology 28.3 (2013): 317-332es_ES
dc.identifier.issn0213-4748 (print)en_US
dc.identifier.issn1579-3680 (online)en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/666337en_US
dc.descriptionThis is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis Group in [JOURNAL TITLE] on [date of publication], available online at:http://www.tandfonline.com/[Article DOI].en_US
dc.description.abstractMetacognition refers to thinking about our own thinking and implies a distinction between primary and secondary cognition. This article reviews how neuroscience has dealt with this distinction between first and second-order cognition, with special focus on meta-cognitive confidence. Meta-cognitive confidence is important because it affects whether people use their primary cognitions in guiding judgments and behaviors. The research described in this review is organized around the type of primary thoughts for which people have confidence, including judgments about memory, choices, and evaluative judgments. Along with other areas, prefrontal cortex and parietal regions have been consistently associated with judgments of meta-cognitive confidence in these three domains. Although metacognitive confidence might be associated with particular brain activity in most of the studies reviewed, confidence often seems to be confounded with other potentially important dimensions, such as effort and ease. Given that people tend to be less certain in tasks that are more difficult, more research is needed to examine the brain activity specifically linked to confidence.en_US
dc.description.abstractLa meta cognición se refiere a lo que pensamos sobre nuestros propios pensamientos e implica la distinción entre cognición primaria y secundaria. El presente artículo describe como la neurociencia ha examinado esta distinción entre cognición de primer y segundo orden, presentado especial atención al concepto de confianza metacognitiva. Este tipo de confianza es importante ya que determina en qué medida las personas usamos los pensamientos a la hora de guiar nuestros juicios y acciones. La investigación descrita en este trabajo se organiza a través del tipo de cognición primaria sobre la que se tiene confianza o duda, incluyendo juicios sobre nuestra memoria y también sobre nuestras evaluaciones y decisiones. En la mayoría de estudios, las áreas de la corteza prefrontal y parietal aparecen vinculadas con los juicios de confianza en estos tres dominios. A pesar de la asociación observada entre la confianza metacognitiva y algunas zonas concretas de actividad cerebral, el presente trabajo precisa que la confianza a menudo se confunde con otros aspectos como la facilidad y el esfuerzo. En la medida en que se suele estar menos seguro de los juicios de tareas difíciles, se hace necesario llevar a cabo investigaciones en las que se especifique con mayor precisión la actividad cerebral vinculada con la confianza.es_ES
dc.format.extent17 pag.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTaylor & Francisen_US
dc.relation.ispartofRevista de Psicología Social = International Journal of Social Psychologyen_US
dc.rights© 2013 by Fundación Infancia y Aprendizajees_ES
dc.subject.otherMetacognitionen_US
dc.subject.otherConfidenceen_US
dc.subject.otherCertaintyen_US
dc.subject.otherDoubten_US
dc.subject.otherNeuroscienceen_US
dc.subject.otherBrainen_US
dc.subject.otherMetacogniciónen_US
dc.subject.otherConfianzaes_ES
dc.subject.otherCertezaes_ES
dc.subject.otherDudaes_ES
dc.subject.otherNeurocienciaes_ES
dc.subject.otherCerebroes_ES
dc.titleMetacognitive confidence: a neuroscience approachen_US
dc.title.alternativeConfianza metacognitiva: una aproximación desde la neurocienciaes_ES
dc.typearticleen_US
dc.subject.ecienciaPsicologíaes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.1174/021347413807719148en_US
dc.identifier.doi10.1174/021347413807719148en_US
dc.identifier.publicationfirstpage317es_ES
dc.identifier.publicationissue3es_ES
dc.identifier.publicationlastpage332es_ES
dc.identifier.publicationvolume28es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.facultadUAMFacultad de Psicología


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