UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 58. 2015
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 58. 2015
  • View Item

Intensidad de las clases de educación física en adolescentes

Title (trans.)
Intensity of physical education classes in adolescents
Author
Yuste, J. L.; García-Jiménez, J. V.; García-Pellicer, J. J.
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Comunidad Virtual Ciencias del Deporte
Date
2015-06
Citation
10.15366/rimcafd2015.58.007
Revista internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física del Deporte 15.58 (2015): 309-323
 
 
 
ISSN
1577-0354
DOI
10.15366/rimcafd2015.58.007
Editor's Version
Http://cdeporte.rediris.es/revista/revista58/artintensidad584.htm
Subjects
Frecuencia cardíaca; Niveles de actividad física; Educación secundaria; MVPA; IMC; Deportes; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/666992

Abstract

Se registró la frecuencia cardiaca de 182 estudiantes (97 chicos y 85 chicas) de entre 12 y 18 años durante sus clases de Educación Física. Los resultados muestran una media del 21,62±14,33% del tiempo de clase en valores MVPA (moderate to vigorous physical activity). Respecto al género, pese a no ser significativo, los mayores valores corresponden a la chicas (23,47±14,45% vs 19,99±14,10%; p=0,106). No se ha observado efecto del tipo de sesión (deportes colectivos, deportes individuales, juegos tradicionales o bailes) sobre el tiempo en valores MVPA (p>0,05; TE<0,020), obteniéndose los mayores valores en sesiones de deportes colectivos. Los resultados muestran que la intensidad y duración de las clases registradas no cumplen con las recomendaciones para suponer un adecuado trabajo cardiovascular
 
Heart rate from 182 students (97 boys and 85 girls) aged between 12 and 18 years was assessed during physical education classes. Results have shown an average time of 21.62±14.33% of lesson time in MVPA (moderate to vigorous physical activity). Though there was no significant gender difference, girls were more active (23.47±14.45% vs 19.99±14.10%). There was no significant effect of session type (team sports, individual sports, traditional games or dancing) on time spent at MVPA values (p>0.05; ES<0.020), obtaining the highest values in team sports sessions. Results show that intensity and duration of analyzed classes do not comply with recommendations to become an adequate cardiovascular exercise
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIMCAFD_58_7.pdf
Size
157.8Kb
Format
PDF
Thumbnail
Name
RIMCAFD_58_7_eng.pdf
Size
148.8Kb
Format
PDF
Description
Versión en Inglés

Refworks Export

Google™ Scholar:Yuste, J. L. - García-Jiménez, J. V. - García-Pellicer, J. J.

This item appears in the following Collection(s)

  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 58. 2015 [9]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Emociones generadas por distintos tipos de juegos en clase de educación física 

    Zamorano García, M.; Gil-Madrona, P.; Prieto-Ayuso, A.; Zamorano García, D.
    2018-03
  • El género como criterio de análisis de las interacciones verbales entre profesorado y alumnado en las clases de Educación Física: un estudio en Educación Secundaria 

    Pérez Curiel, Ana
    2017-06-27
  • Incremento del tiempo de Educación Física y su impacto en los niveles de actividad física y en factores psicosociales en adolescentes: los proyectos de especialización deportiva de la Comunidad de Madrid 

    Ubeda Palomares, Ana Belén
    2017-06-08
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad