UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 02. 2014
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Journal of Supranational Policies of Education
  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 02. 2014
  • View Item

El derecho a la educación de las personas migrantes y refugiadas

Title (trans.)
The right to education of migrants and refugees
Author
Muñoz Villalobos, Vernor
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)
Date
2014-06
Citation
Journal of Supranational Policies of Education 2 (2014): 25-51
 
 
 
ISSN
2340-6720 (online)
Subjects
Migración; Curriculum; Acreditación; Derechos humanos; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/667164

Abstract

The focus of this report is on those who have crossed national borders, who generally are at risk of marginalization and specifically to discrimination in the provision of education. The research addresses six core issues, the consideration of which follows an analysis of the contextual background. Attention to these issues is viewed as indispensable in meeting the educational challenges and opportunities related to migration. These core, but inevitably interrelated themes are: the legal and normative framework; social and cultural issues; language and curriculum; teachers; accreditation and life long learning. The preparation of the report has benefitted greatly from the active and constructive engagement of many relevant actors including Governments, international organizations, academics, non-governmental organizations and concerned individuals. Together they have offered a wealth of different perspectives and which form the basis of a number of recommendations ending the text
 
El objetivo de este artículo es sobre las personas que han cruzado las fronteras nacionales, quienes generalmente se encuentran en riesgo de exclusión social y se enfrentan a la discriminación en el acceso y las oportunidades educativas. El texto aborda seis temas principales, seguido de un análisis del marco contextual. La atención a estas cuestiones es indispensable para enfrentar los desafíos y las oportunidades educativas relacionadas con la migración. Los temas tratados están inevitablemente interrelacionados son el marco legal y normativo, las cuestiones sociales y culturales, el lenguaje y el currículo, los maestros, acreditación y el aprendizaje a lo largo de la vida. La elaboración de la investigación que nutre este artículo se ha beneficiado en gran medida de la participación activa y constructiva de muchas partes interesadas, incluidos los gobiernos, organizaciones internacionales, académicos, organizaciones no gubernamentales y personas interesadas. Juntos han ofrecido una gran cantidad de diferentes perspectivas y que forman la base de una serie de recomendaciones con las que termina el texto
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
JOSPOE_2_4.pdf
Size
308.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Muñoz Villalobos, Vernor

This item appears in the following Collection(s)

  • Journal of Supranational Policies of Education. Número 02. 2014 [8]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Tutela judicial y alternativas al proceso: instrumentos adecuados para la protección de los derechos de las personas mayores 

    Soleto Muñoz, Helena
    2021
  • Entre el derecho a la educación inclusiva y la realidad: Análisis del III Plan de acción para personas con discapacidad de la Comunidad de Madrid y propuestas 

    Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM; Fernández-Blázquez, María Luz de los Milagros; Pérez-de la Merced, Helena; Márquez Vázquez, María CarmenAutoridad UAM; Echeita Sarrionandia, GerardoAutoridad UAM; Moreno Hernández, AmparoAutoridad UAM
    2019
  • Imbricación del derecho a la educación y la justicia: configuración discursiva 

    Ruiz Muñoz, Mercedes
    2012
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad