Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Álvarez, Antonioes_ES
dc.date.accessioned2015-07-01T12:10:34Z
dc.date.available2015-07-01T12:10:34Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.citationJournal of Supranational Policies of Education 2 (2014): 72-92es_ES
dc.identifier.issn2340-6720 (online)es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/667169
dc.description.abstractThe historical development of educational systems has been intertwined with debates and international agreements regarding education as a human right with high social impact. After several reform policies, it is relevant to inquire into issues such as government and academic structure in order to measure the range of right to education. This article focuses on preliminary result of a research in which is hospital education is analyzed as a special track of education system. Through this analysis we try to point out the meaning and characteristics of this educational track. Thus, we introduce the topic and its normative regulation from an international point of view, focusing mainly in European countriesen_US
dc.description.abstractEl devenir histórico de los sistemas educativos se ha entrelazado con nuevas discusiones y acuerdos internacionales plasmados en normativas y documentos de diverso carácter que, con alto impacto, reconfiguraron las características de la educación como derecho social y de incidencia colectiva. En este trabajo se presentan resultados parciales sobre una investigación que toma a una de las modalidades educativas mayor consideración reciente en las reformas de los sistemas escolares occidentales: las escuelas y las aulas hospitalarias. A través de este análisis de diferentes instrumentos internacionales de derecho referidos a los derechos humanos, se pretende plantear los alcances y caracterizar el desarrollo de los servicios que conforman esta modalidad en los países europeos, desde una perspectiva regional aunque no necesariamente comparativaes_ES
dc.format.extent21 pag.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)es_ES
dc.relation.ispartofJournal of Supranational Policies of Educationen_US
dc.subject.otherDerecho a la educaciónes_ES
dc.subject.otherInstrumentos internacionaleses_ES
dc.subject.otherEscuelas hospitalariases_ES
dc.subject.otherAtención a la diversidades_ES
dc.subject.otherEducación hospitalaria en Europaes_ES
dc.titleEl derecho a la educación y la educación para la diversidad: el caso de las escuelas y aulas hospitalarias en Europaes_ES
dc.title.alternativeRight to education and educational diversity: the case of hospital education in Europeen_US
dc.typearticleen
dc.subject.ecienciaEducaciónes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage72es_ES
dc.identifier.publicationissue2es_ES
dc.identifier.publicationlastpage92es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsopenAccessen
dc.authorUAMGarcía Álvarez, Antonio (264207)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record