UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Experiencia de innovación docente en estadística económica Innovative teaching experience in economic statistics

Title (trans.)
Innovative teaching experience in economic statistics
Author
Jano Salagre, Doloresuntranslated; Ortiz Serrano, Salvadoruntranslated
Entity
UAM. Departamento de Economía Aplicada
Publisher
Red Estatal de Docencia Universitaria
Date
2007
Citation
REDU: Revista de Docencia Universitaria 2 (2007): 1-11
 
 
 
ISSN
1887-4592
Subjects
Teaching innovation; European convergencev; Teaching economic statistics; Educación; Estadística y Demografía / Estadística
URI
http://hdl.handle.net/10486/667346

Abstract

Ante el reto que supone la Convergencia Europea en la Educación Superior, y en el marco de un Proyecto de Innovación Docente realizado en la Universidad Autónoma de Madrid, se pusieron en marcha varias actuaciones para facilitar el aprendizaje de los estudiantes y mejorar la calidad docente de la asignatura de Estadística Descriptiva. La experiencia permitió además poner en marcha una estrategia de colaboración entre profesores. Tras una revisión de la planificación de la asignatura y un estudio del perfil de ingreso de los alumnos matriculados, se aplicó un sistema de evaluación continua en grupos numerosos (más de 100 estudiantes por profesor) . Tanto los estudiantes como los profesores valoraron muy positivamente la experiencia de innovación docente. Se observó un incremento en la tasa de presentados respecto a años anteriores y unos mejores resultados.
 
the framework of a innovative teaching project carried out by the Universidad Autónoma de Madrid, various steps were taken to ensure that the students had the opportunity to learn along with the improvement in the quality of the teaching in the statistics course. The experience that was gained permitted the professors involved to design a collaboration strategy between them. After a review of the course planning and the admission requirements of the registered students a continuous evaluation system was put in effect for large groups (more than 100 students per professor). Both students and teachers gave positive reviews to the innovative training experience. It has also been observed that there was an increase in the number of students that assisted to classes with respect to previous years along with improved grades.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
InnovacionDocente_Jano_REDU_2007.pdf
Size
51.58Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Jano Salagre, Dolores - Ortiz Serrano, Salvador

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16606]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Do teaching and learning modes matter for the competences aquired by master’s students? Evidence from spanish universities 

    Martín-González, Martín; Ortiz Serrano, SalvadorAutoridad UAM; Jano Salagre, DoloresAutoridad UAM
    2020-10-23
  • ¿Afectan las metodologías docentes y de aprendizaje en las competencias adquiridas por los estudiantes de máster? Evidencia en universidades españolas 

    Martín-González, Martín; Ortiz Serrano, SalvadorAutoridad UAM; Jano Salagre, DoloresAutoridad UAM
    2020-10-23
  • Estimación del esfuerzo efectivo para superar la asignatura de estadística descriptiva en las Licenciaturas de Economía y Administración de Empresas 

    Jano Salagre, DoloresAutoridad UAM; Ortiz Serrano, SalvadorAutoridad UAM
    2007
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram