UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Estimación del esfuerzo efectivo para superar la asignatura de estadística descriptiva en las Licenciaturas de Economía y Administración de Empresas

Title (trans.)
Student workload estimation to pass a statistics course in Economics and Business Administration
Author
Jano Salagre, Doloresuntranslated; Ortiz Serrano, Salvadoruntranslated
Entity
UAM. Departamento de Economía Aplicada
Publisher
Universitat de València: Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Date
2007
Citation
Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa 13.2 (2007): 191-202
 
 
 
ISSN
1134-4032
Subjects
Recogida y análisis de datos; Aprendizaje activo; ECTS; Esfuerzo Efectivo del estudiante; Educación; Estadística y Demografía / Estadística
URI
http://hdl.handle.net/10486/667347

Abstract

El proceso de convergencia en la Educación Superior en Europa implica un cambio radical en la enseñanza superior. Una de las cuestiones fundamentes de la armonización radica en el proceso de asignación de créditos ECTS (European Credit Transfer System). En este artículo se analizan diversas metodologías para la estimación de la carga de trabajo del estudiante y se presentan algunos resultados en relación al tiempo de estudio para superar la asignatura de Estadística Descriptiva en las licenciaturas de Economía y ADE. La estimación obtenida está ligeramente por debajo de las 25-30 horas por crédito que usualmente se establecen como referencia.
 
The convergence process in Higher Education in Europe implies a radical change in the teacher’s practice. One of the fundamental questions in the harmonization process stems from the way credits are allocated by the ECTS (European Credit Transfer System). This article analyzes diverse methodologies for the estimation of student workload, with results regarding the time students need to successfully complete the Descriptive Statistics course in Economics and Business Administration. The obtained estimated time is slightly below the 25-30 hours of credit that are usually established as a reference.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
EstadisticaDescriptiva_Jano_RELIEVE_2007.pdf
Size
85.46Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Jano Salagre, Dolores - Ortiz Serrano, Salvador

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16522]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Experiencia de innovación docente en estadística económica Innovative teaching experience in economic statistics 

    Jano Salagre, DoloresAutoridad UAM; Ortiz Serrano, SalvadorAutoridad UAM
    2007
  • Do teaching and learning modes matter for the competences aquired by master’s students? Evidence from spanish universities 

    Martín-González, Martín; Ortiz Serrano, SalvadorAutoridad UAM; Jano Salagre, DoloresAutoridad UAM
    2020-10-23
  • ¿Afectan las metodologías docentes y de aprendizaje en las competencias adquiridas por los estudiantes de máster? Evidencia en universidades españolas 

    Martín-González, Martín; Ortiz Serrano, SalvadorAutoridad UAM; Jano Salagre, DoloresAutoridad UAM
    2020-10-23
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram