La armonización en el Espacio Europeo de Educación Superior: El estado de la cuestión

Biblos-e Archivo/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Cárdenas, John Feisal es_ES
dc.date.accessioned 2015-07-21T06:52:42Z
dc.date.available 2015-07-21T06:52:42Z
dc.date.issued 2015-07
dc.identifier.citation Journal of Supranational Policies of Education 3 (2015): 264-282 en_US
dc.identifier.issn 2340-6720 (online) es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10486/667468
dc.description.abstract This paper presents a comparative analysis of the current landscape of the new European Higher Education Area in the European Union with regard to the achievement of a real harmonization of the education systems of higher education in the countries that comprise it. In light of the proposed harmonization of Higher Education in the European Union, having as starting point the Sorbonne Declaration. Joint declaration on harmonization of the design of the European Higher Education System in 1988, is intended to analyze the actual state of the European harmonization of Higher Education, through the knowledge of national educational structures of the academic level and implementation in a number of selected countries en_US
dc.description.abstract Este trabajo presenta un análisis comparado del panorama actual del nuevo Espacio Europeo de Educación Superior de la Unión Europea en lo referido a la consecución de una armonización real de los sistemas educativos de Educación Superior de los países que lo conforman. A la luz de las propuestas de armonización de la Educación Superior en la Unión Europea, que tienen como punto de partida la Declaración de la Sorbona. Declaración conjunta para la armonización del diseño del Sistema de Educación Superior Europeo en el año 1988, se pretende realizar un análisis del estado real de dicha armonización de la Educación Superior Europea, a través del conocimiento de las estructuras educativas nacionales de este nivel académico y su implantación en una serie de países escogidos es_ES
dc.format.extent 19 pag. es_ES
dc.format.mimetype application/pdf en
dc.language.iso spa en
dc.publisher Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES) es_ES
dc.relation.ispartof Journal of Supranational Policies of Education en_US
dc.subject.other Educación superior es_ES
dc.subject.other Espacio Europeo de Educación Superior es_ES
dc.subject.other Armonización es_ES
dc.subject.other Unión Europea es_ES
dc.subject.other Proceso de Bolonia es_ES
dc.title La armonización en el Espacio Europeo de Educación Superior: El estado de la cuestión es_ES
dc.title.alternative Harmonization in European higher education: state of the question en_US
dc.type article en
dc.subject.eciencia Educación es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage 264 es_ES
dc.identifier.publicationissue 3 es_ES
dc.identifier.publicationlastpage 282 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.contributor.group Políticas Educativas Supranacionales (SOC PR-020) es_ES
dc.rights.accessRights openAccess es_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record