UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte. Investigaciones y ensayos
  • Citius, Altius, Fortius. Vol. 07, num. 2. 2014
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte. Investigaciones y ensayos
  • Citius, Altius, Fortius. Vol. 07, num. 2. 2014
  • View Item

El Movimiento Olímpico en el entorno escolar: Valoración de un proyecto educativo

Title (trans.)
The olympic movement in the school: Valuation of an educational project
Author
Arévalo Baeza, Marta; Sotoca Orgaz, Pablo
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Centro de Estudios Olímpicos
Date
2014-11
Citation
Citius, Altius, Fortius: Humanismo, Sociedad y Deporte: Investigaciones y ensayos 7.2 (2014): 9-22
 
 
 
ISSN
2340-9886
Subjects
Olimpismo; Escuela; Educación; TIC; Deportes
URI
http://hdl.handle.net/10486/667711
Note
El siguiente estudio se llevó a cabo gracias a un convenio firmado entre la Universidad de Alcalá y la Fundación Andalucía Olímpica (CONVENIO2013-045) para desarrollar el proyecto de investigación denominado “Olimpismo en la escuela 2.0: diseño e implementación de una experiencia en torno al deporte y las tecnologías de la información y comunicación.”

Abstract

Este artículo aborda una investigación realizada sobre el programa educativo diseñado por la Fundación Andalucía Olímpica denominado “Olimpismo en la Escuela”, implantado en 55 centros andaluces durante el curso 2011-2012. Mediante cuestionario realizado a los profesores participantes, recabamos información sobre los aspectos positivos así como posibles mejoras de la programación. Los resultados reflejan la gran aceptación del proyecto y la necesidad de introducir recursos tecnológicos para poder continuarlo en próximas ediciones, así como ampliarlo a más población y crear oportunidades de interdisciplinariedad e intercambio entre diferentes centros, agentes educativos, alumnos y familias
 
This article deals with an educational programme designed by the Andalucian Olympic Foundation called 'The Olympics in School', implemented in 55 Andalucian centres during the school year 2011-2012. On the basis of the results from questionnaires distributed to the participating teachers, information about both positive aspects and possible future improvements was collected. These results reflect the wide acceptance of the project and the need to introduce technological resources for its continuity in forthcoming editions, for its extension and for creating opportunities of interdisciplinarity and exchange among different schools, educational agents, students and families
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
CAF_7_2_2.pdf
Size
525.9Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Arévalo Baeza, Marta - Sotoca Orgaz, Pablo

This item appears in the following Collection(s)

  • Citius, Altius, Fortius. Vol. 07, num. 2. 2014 [5]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los Juegos Olímpicos de la juventud: Una nueva institución del movimiento olímpico para la difusión de los valores educativos del olimpismo 

    Makris, Alexandros; Georgiadis, Konstantinos
    2013-11
  • El reflejo de los valores educativos del movimiento olímpico en el currículo de educación física español: Estudio de caso del centro docente Santa Ana y San Rafael en la Comunidad de Madrid 

    Ventola López, Natalia; Martínez Gorroño, María EugeniaAutoridad UAM
    2016-11
  • Home and Ambulatory Artificial Nutrition (NADYA) group report. Home parenteral nutrition in Spain, 2018 

    Wanden-Berghe, Carmina; Compes, Cristina Cuerda; Maíz Jiménez, María Irene; Pereira Cunill, José Luis; Ramos Boluda, Esther; Gómez Candela, CarmenAutoridad UAM; Virgili Casa, Nuria; Burgos Peláez, Rosa; de Luis Román, Daniel Antonio; Penacho Lázaro, Ma Ángeles; Sánchez Martos, Eva Ángeles; Martínez Faedo, Ceferino; Díaz Guardiola, Patricia; Álvarez Hernández, Julia; Zugasti Murillo, Ana; Campos Martín, Cristina; Sanz Paris, Alejandro; de los Ángeles Martín Fontalba, María; Lobo, Gabriela; Matía Martín, Pilar; Carabaña Pérez, Fátima; Martín Folgueras, Tomás; Martín Palmero, Ma Ángela; Luengo Pérez, Luis Miguel; Sánchez-Vilar Burdiel, Olga; Martínez Costa, Cecilia; Tejera Pérez, Cristina; Martínez Ramírez, María José; García Delgado, Yaiza; Ponce González, Miguel; Mauri Roca, Silvia; García Zafra, Ma Victoria; Germán Díaz, Marta; Romero Gabino, Victoria; Molina Baeza, Begoña; Gonzalo Marín, Montserrat; Irles Rocamora, José Antonio; Sánchez Sánchez, Rebeca; Apezetxea Celaya, Antxón; Ortiz, Clara Joaquín; Suárez Llanos, José Pablo; Pintor de la Maza, Begoña; Leyes García, Pere; Gil Martínez, Ma Carmen; Carrera Santaliestra, María José
    2020-01-01
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad