UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Guía para la educación inclusiva. Promoviendo el aprendizaje y la participación en las escuelas: Nueva edición revisada y ampliada

Title (trans.)
Index for inclusion. Developing learning and participation in schools: New revised and expanded edition
Author
Booth, Tony; Simón Rueda, Ceciliauntranslated; Sandoval Mena, Martauntranslated; Echeita, Gerardo; Muñoz Martínez, Yolanda
Entity
UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Publisher
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE)
Date
2015
Citation
REICE. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 13.3 (2015): 5-19
 
 
 
ISSN
1696-4713
Subjects
Educación inclusiva; Valores inclusivos; Reflexión docente; Currículo; Mejora de la escuela; Educación; Psicología
URI
http://hdl.handle.net/10486/668285

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

Este artículo presenta la traducción al castellano de la tercera edición del Index for Inclusion, editado por Booth y Ainscow en 2011. Se trata de una nueva versión revisada y ampliada, especialmente en dos direcciones: los elementos que fundamentan la educación inclusiva y la propuesta de un curriculum preocupado por la sostenibilidad. Se trata de un instrumento útil para guiar la autorreflexión, la participación y el diálogo entre los diferentes miembros de la comunidad educativa. La finalidad última de esta guía es la de construir espacios educativos que promuevan la participación e incrementen su capacidad para responder a la diversidad del alumnado garantizando la equidad y calidad
 
This article presents the Spanish translation of the Index for inclusion third edition, edited by Booth and Ainscow in 2011. This is a new revised and expanded version, especially in two directions: the values underlying the inclusive education and the proposal of a curriculum concerned with sustainability. This is a useful tool to guide self-reflection, the participation and dialogue between the different members of the educational community. The last aim of this guide is to build educational spaces that promote the participation and increase their competency to respond to students’ diversity, ensuring equity and quality
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REICE_13_3_1.pdf
Size
340.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Booth, Tony - Simón Rueda, Cecilia - Sandoval Mena, Marta - Echeita, Gerardo - Muñoz Martínez, Yolanda

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16860]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Reflexionando en voz alta sobre el sentido y algunos saberes proporcionados por la investigación en el ámbito de la educación inclusiva 

    Echeita, Gerardo; Muñoz, Yolanda; Sandoval Mena, MartaAutoridad UAM; Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM
    2014-09
  • Análisis y valoración crítica de las funciones del profesorado de apoyo desde la educación inclusiva 

    Sandoval Mena, MartaAutoridad UAM; Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM; Echeita, Gerardo
    2012
  • El desempeño profesional del profesorado de apoyo y sus aportaciones al desarrollo de una educación inclusiva 

    Sandoval Mena, MartaAutoridad UAM; Márquez Vázquez, María CarmenAutoridad UAM; Simón Rueda, CeciliaAutoridad UAM; Echeita Sarrionandia, GerardoAutoridad UAM
    2019-11-11
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad