UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 13. 2015
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Didácticas Específicas
  • Didácticas Específicas. Número 13. 2015
  • View Item

Recursos educativos TIC para la enseñanza/Aprendizaje del español como lengua materna, segunda y extranjera

Author
Rodríguez Muñoz, Francisco J.; Níkleva, Dimitrinka G.
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas
Date
2015-12
Citation
Didácticas específicas 13 (2015): 105-115
 
 
 
ISSN
1989-5240
Subjects
Competencia digital; Enseñanza/aprendizaje del español; Recursos educativos; TIC; Filología; Informática
URI
http://hdl.handle.net/10486/669167
Rights
© 2015 Didácticas Específicas

Abstract

Este artículo pretende mostrar la utilidad de los recursos TIC de cara a la enseñanza/aprendizaje del español como lengua materna, segunda y extranjera. Entre sus ventajas, las TIC facilitan la creación de redes para el intercambio del conocimiento, a partir del que se produce un aprendizaje colaborativo (o aprendizaje 2.0). En este sentido, las plataformas de enseñanza virtual se han convertido en un escenario habitual para el desarrollo de este tipo de aprendizaje. Asimismo, los hipertextos, las aplicaciones educativas que permiten diseñar contenidos interactivos y actividades multimedia, así como la ingente cantidad de recursos didácticos en línea son componentes necesarios en la formación digital del profesorado de español en el aula del siglo XXI
 
This paper aims to show the usefulness of ICT resources facing the teaching/learning of Spanish as first, second and foreign language. Among its advantages, ICTs facilitate the creation of networks for exchanging knowledge, from which a collaborative learning (or 2.0 learning) occurs. In this regard, virtual learning environments have become a regular scenario for the development of this kind of learning. Also, hypertext, educational applications for creating interactive content and multimedia activities, and the vast amount of online didactic resources are necessary components for the digital training of the teacher of Spanish in the classroom of the 21st century
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
DE_13_8.pdf
Size
94.61Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Rodríguez Muñoz, Francisco J. - Níkleva, Dimitrinka G.

This item appears in the following Collection(s)

  • Didácticas Específicas. Número 13. 2015 [10]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Los textos literarios clásicos en la enseñanza-aprendizaje del español como lengua extranjera (LE): estudio, corpus, propuesta didáctica y puesta en práctica para los niveles A1-A2 

    Palacios González, Sergio
    2017-05-26
  • La inspección educativa y la enseñanza del español como segunda lengua extranjera en el sistema educativo marroquí actual 

    Arabi, Abdelhakim
    2004
  • Análisis y evaluación de los recursos didácticos en línea enfocados en la enseñanza y el aprendizaje del español como lengua extranjera 

    Muratbekova, Asel
    2017-06-26
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad