UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 62. 2016
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 62. 2016
  • View Item

La precisión del movimiento imaginado y la recepción de balón en niños

Title (trans.)
The accuracy of the motor imagery and the ball reception in children
Author
Cecchini, J. A.; Fernández-Losa, J. L.; Pallasá, M.
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Comunidad Virtual Ciencias del Deporte
Date
2016
Citation
10.15366/rimcafd2016.62.008
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física del Deporte 16.62 (2016): 297-315
 
 
 
ISSN
1577-0354
DOI
10.15366/rimcafd2016.62.008
Editor's Version
http://dx.doi.org/10.15366/rimcafd2016.62.008
Subjects
Desarrollo motor; Habilidades motrices; Recepción de móviles; Deportes
URI
http://hdl.handle.net/10486/671478

Abstract

Estudios recientes observaron que las imágenes motrices se desarrollan de forma entrelazada con el desarrollo de las habilidades motrices en niños. La finalidad de este estudio es analizar en qué medida la imagen motriz de los elementos necesarios para resolver un problema motor (la recepción de un balón), se relaciona con los niveles de habilidad en niños (3 - 9 años). La muestra estuvo formada por 215 participantes (87 chicos y 118 chicas), (M = 5,94, DT = 1,47). Se ha utilizado una metodología mixta: dibujos, indicaciones gestuales, verbalización del pensamiento y una prueba práctica de recepción de balón. El MANOVA reveló diferencias significativas en las capacidades meta-cognitivas y motrices en función de las etapas de desarrollo. Un análisis de ecuaciones estructurales reveló que las capacidades meta-cognitivas median la relación entre las etapas de desarrollo y la habilidad de recepción de móviles. Se discuten sus repercusiones en el aprendizaje motor
 
Recent studies have found that motor imaginery is developed linked to the development of motor skills in children. The purpose of this study is to analyze how the motor imaginery of the principal elements to solve a motor problem (ball reception) relates to the motor skill levels in children (3-9 years). The sample consisted of 215 participants (87 boys and 118 girls), (M = 5.94, SD = 1.47).We used a mixed methodology: drawings, gestural prompts, verbalization of thought and a practical test of ball reception. The MANOVA revealed significant differences in the meta-cognitive abilities and motor function of the developmental stages. A structural equation analysis revealed that meta-cognitive abilities mediate the relationship between the stages of development and the ability in the reception of moving objects. Their implications in motor learning are discussed
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIMCAFD_62_8.pdf
Size
452.4Kb
Format
PDF
Thumbnail
Name
RIMCAFD_62_8_eng.pdf
Size
394.8Kb
Format
PDF
Description
Versión en Inglés

Refworks Export

Google™ Scholar:Cecchini, J. A. - Fernández-Losa, J. L. - Pallasá, M.

This item appears in the following Collection(s)

  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 62. 2016 [12]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • La recepción de balón en niños con edades comprendidas entre los 3 y los 12 años 

    Fernández-Losa, J. L.; Cecchini, J.A.; Pallasá, M.
    2013
  • El modelo de Vallerand en adolescentes asturianos: implementación y extensión 

    Méndez Giménez, A.; Fernández Río, J.; Cecchini Estrada, J.A.
    2016
  • Diferencias de edad en el rendimiento de golpeo de balón en fútbol 

    Rodríguez-Lorenzo, L.; Fernández-del-Olmo, M.; Martín-Acero, R.
    2019
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram