UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Universidad Autónoma de Madrid
Biblos-e Archivo
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workI want to submit my doctoral thesisFrequently Asked QuestionsCopyrightsFinancial Agencies and OA policy

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 62. 2016
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 62. 2016
  • View Item

Evaluación de la coordinación motora en educación primaria de Barcelona y provincia

Title (trans.)
Assessment of motor coordination in primary education of Barcelona and province
Author
Torralba, M. A.; Viera, M. B.; Lleixà, T.; Gorla, J. I.
Publisher
Universidad Autónoma de Madrid. Comunidad Virtual Ciencias del Deporte
Date
2016
Citation
10.15366/rimcafd2016.62.011
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física del Deporte 16.62 (2016): 355-371
 
 
 
ISSN
1577-0354 355
DOI
10.15366/rimcafd2016.62.011
Funded by
Agrupació de Recerca en Ciències de l’Educació. UB
Editor's Version
http://dx.doi.org/10.15366/rimcafd2016.62.011
Subjects
Evaluación; Coordinación motora; Test KTK; Educación primaria; Barcelona; Deportes
URI
http://hdl.handle.net/10486/671483

Abstract

El presente estudio tiene por objetivo valorar la coordinación motora de estudiantes de primaria de Barcelona y provincia. Para la evaluación se ha utilizado el test KTK en el que participaron 1254 personas, 670 niños y 584 niñas, de edades entre 7 y 10 años. Se realizó el análisis descriptivo y la comparación entre género y edad. Los resultados indican que más del 40% de la población estudiada presenta una coordinación por debajo de la normalidad, cerca de un 57% de la muestra fue clasificado con coordinación normal y solamente el 4,6% lo ha sido por encima de esta clasificación. Los chicos han presentado resultados significativamente mejores que las chicas. Los datos del estudio no permiten generalizar los resultados, sin embargo como es una muestra representativa, nos lleva a creer que la población de alumnos en educación primaria de Barcelona y su provincia tiene un nivel coordinativo por debajo del esperado para su edad
 
The present study aims to assess motor coordination of primary-school students of Barcelona and its province. For evaluation we used the KTK test. 1254 people, 670 boys and 584 girls with ages between 7 and 10 years participated in the study. Descriptive analysis and the comparison between gender and age were performed. The results indicate that about 40% of the population studied presents results below normal, around 57% were classified with normal coordination and only 4.6% has been above this rating. The boys have presented significantly better results than girls. The study data do not permit to generalize the results, however as a representative sample, it leads us to believe that the student population in elementary education from Barcelona and its province has a coordinative level below expected for their age
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
RIMCAFD_62_11.pdf
Size
316.7Kb
Format
PDF
Thumbnail
Name
RIMCAFD_62_11_eng.pdf
Size
357.7Kb
Format
PDF
Description
Versión en Inglés

Refworks Export

Delicious Save this on Delicious

Google™ Scholar:Torralba, M. A. - Viera, M. B. - Lleixà, T. - Gorla, J. I.

This item appears in the following Collection(s)

  • Rev.int.med.cienc.act.fis.deporte. Número 62. 2016 [12]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Coordinación docente e interdisciplinariedad para la adquisición de competencias en el Grado de Educación Primaria e Infantil: Percepciones de alumnado y profesorado 

    Arroyo González, María José; Pinedo González, Ruth; Iglesia Gutiérrez, Myriam de la
    2019-09-16
  • Llorent, Vicente J. y Torres-Porras, Jerónimo (eds.): Innovación docente en el grado de Educación Primaria. Acercando la realidad escolar a las aulas universitarias. Barcelona: Octaedro Editorial, 2018 

    Vaquerizas, Patricia H.
    2019-12
  • Estudio de la violencia y conflictividad escolar en las aulas de educación primaria a través de un cuestionario de clima de clase: el caso de las provincias de Córdoba y Granada 

    Aznar, Inmaculada; Cáceres, María del Pilar; Hinojo, Francisco J.
    2007
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram