UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Educación, Política y Sociedad
  • Revista Educación, Política y Sociedad. Vol. 01, num. 01. 2016
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 3 - Revistas y Congresos de la UAM
  • Revistas
  • Revista Educación, Política y Sociedad
  • Revista Educación, Política y Sociedad. Vol. 01, num. 01. 2016
  • View Item

Nuevas formas de control postburocrático en la educación: PISA en los discursos políticos gubernamentales en España

Title (trans.)
New ‘post-red tape’ control measures in education: Spanish Government discourse on PISA
Author
Herrero-Casado, Luz
Publisher
Asociación Investigación, Formación y Desarrollo de Proyectos Educativos
Date
2016-01
Citation
Revista Educación, Política y Sociedad 1.1 (2016): 33-49
 
 
 
ISSN
2445-4109 (online)
Subjects
PISA; LOMCE; Análisis del discurso; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/673960

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

La importancia del papel de las evaluaciones externas en las políticas educativas nacionales es cada vez más acusada. En España, esta tendencia se pone especialmente de manifiesto cuando analizamos con detenimiento el proceso de reforma educativa que se inicia tras la llegada al poder del Partido Popular (PP) en enero de 2012. Su nueva propuesta de ley (LOMCE: Ley Orgánica de Mejora de la Calidad de la Educación) hace referencia de diversas maneras a las pruebas PISA (Programme for international Student Assesment) de la OCDE (Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico) y sus resultados
 
The importance of the role of external evaluations in national education policy is becoming more and more important. In Spain, this trend is particularly evident when we look closely at the education reform process that began after the rise to power of the Partido Popular (PP) in January 2012. Their new education law (LOMCE: Ley Orgánica de Mejora de la Calidad de la Educación) explicitly includes numerous direct and indirect references to the PISA (Programme for International Student Assessment) of the OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development ) and the results references
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
REPS_1_4.pdf
Size
348.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Herrero-Casado, Luz

This item appears in the following Collection(s)

  • Revista Educación, Política y Sociedad. Vol. 01, num. 01. 2016 [4]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Políticas públicas y producción de espacios de vulnerabilidad. La construcción de la mujer-madre en el discurso político en España 

    López-Rodríguez, Silvia
    2017-07-01
  • Políticas públicas y producción de espacios de vulnerabilidad. Efectos del discurso político sobre violencias de género y derechos sexuales y reproductivos en España 

    López Rodríguez, Silvia
    2017-09-11
  • Nuevas formas de religiosidad y reelaboraciones identitarias en migración: el caso de la comunidad murid en España 

    Cerrolaza Molina, Érika
    2014-06
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram